Dåliga referenser?
För att göra en lång historia kort.
Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag.
Hur som helst försöker jag söka mig tillbaka till min gamla men hade en chef som tyckte väldigt illa om mig. Hade 8 olika chefer på det stället, men vi det var just denna enda som ogillade mig.
Hon anklagade mig en dag för 3 år sedan för att det blev oroligt bland brukarna när jag jobbade.
Jag blev själv förvånad då jag flaggat för att det inte gick att arbeta ensam där pga för hög arbetsbelastning.
Fick då till mig att hon ville flytta mig pga det då ingen annan hade det så. Jag fick dock senare bekräftat av andra kollegor att när de jobbade ensam kom det folk från andra avdelningar och hjälpte till när det blev kris/oroligt. Dessa var vänner privat och därför blev det såklart inte rörigt när de var 3-4 personer på många brukare medan jag var ensam.
Jag visste inte detta då, Då det var senare det kom fram att de andra fick hjälp utifrån och chefen blev sjukskriven och slutade sedan så jag fick aldrig chansen att tala om vad som låg bakom mina oroliga arbetspass.
Nu kom denna chefen tillbaka och jag har sökt tjänster där men aldrig fått dessa då denna chef verkligen inte rekommenderar mig.
Däremot var hon referens för mitt nuvarande jobb och gav mig så goda vitsord (kanske för att bli av med mig?).
Jag misstänker att denna fd chef ger mig dåliga referenser nu. Kan det vara så illa att hon gör det för nåt som hände för 3 år sedan, eller är jag bara sjukt paranoid?
Har mailat denne chef men inget svar alls.