• Bruno97

    Kan jag vara Gravid?

    Hej!

    Jag käkar p-piller och gjort väldigt länge. Jag och min kille hade sex i söndags. I måndags börja jag känna halsont och kunde inte äta eller dricka något kallt. I tisdags (idag) kände de som om jag vore sjuk och frös hur mycket som helt och var inte alls med på bannan. Tog feber flertal gånger för jag kände mig så dålig men icke. Är hungrig men svårt att äta. Fått två ryckningar i vaden. Känner mig täppt i näsan. Låg i sängen och hade både mjukisbyxor på och tröja med ett täcke men frös ändå, till en början sen blev jag alldeles svettig. Trött hela tiden men svårt att sova.

    Till min fråga: när kan man få symtom om man är gravid? Skulle jag kunna vara gravid? Är det för tidigt? Eller är de bara en början till att jag är sjuk?

  • Svar på tråden Kan jag vara Gravid?
  • Bruno97
    Anonym (Nej) skrev 2020-09-16 00:39:07 följande:

    Nej, dina symtom beror inte på graviditet.


    Vilka symtom visar att jag inte är gravid? Och när får man sina symtomer som först?
  • Anonym (Ej gravid)

    Det tar iaf en vecka för kroppen att börja producera den mängd hormoner som kan ge tecken på graviditet.

    Halsont och frossa är inte tecken på graviditet utan sjukdom. Kallsvettas kan man också göra av stress.

    Om du går på p-piller, varför skulle du bli gravid just nu?

    Om du slarvat med pillren så är ändå luckan att bli gravid väldigt liten. Ägget ?lever? inte hur länge som helst efter det släppts och spermierna lever inte hur länge som helst de heller.

  • Anonym (suck)

    Men är detta en skämttråd? Du kan inte mena att du på fullaste allvar tror att du får symtom på graviditet nåt dygn efter sex samt att halsont och liknande är symtom på det. Detta är ju information man lär sig i grundskolan. 

  • Madame98

    Det tar minst 6 dagar för ägget att fästa efter ägglossning. Efter det börjar hcg produceras. Så nej, du kan inte känna symptom dagen efter sexet.

Svar på tråden Kan jag vara Gravid?