• Avenia

    YH-utbildning på 1 år? Hjälp!

    Jag vill studera till ett yrke eller en kompetens men vet inte vad. Har ni förslag till mig? Jag är tekniskt intresserad och är även vad vid att jobba på kontor och gillar det. Det får vara en utbildning på max 1 år pga ekonomin.

    Även förslag på kortare högskoleutbildningar eller kurser är intressant, bara det leder till jobb.

  • Svar på tråden YH-utbildning på 1 år? Hjälp!
  • Anonym (Hold my beer)

    Du kan utbilda dig till sanitetsexpert. Det är en väldigt kort utbildning som du till och med kan få till dig via YouTube! sök på "hur man städar effektivt" så är du redo att söka jobb sedan :)

  • Avenia
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-09-16 09:54:01 följande:

    Du kan utbilda dig till sanitetsexpert. Det är en väldigt kort utbildning som du till och med kan få till dig via YouTube! sök på "hur man städar effektivt" så är du redo att söka jobb sedan :)


    Jadu, städat har jag gjort i mina yngre dagar och det är inget som lockar. Då faller jag hellre tillbaka på min nuvarande utbildning.
  • Anonym (Hold my beer)
    Avenia skrev 2020-09-16 09:59:51 följande:
    Jadu, städat har jag gjort i mina yngre dagar och det är inget som lockar. Då faller jag hellre tillbaka på min nuvarande utbildning.
    Vad har du nu då?

    Förresten, har du försökt googla på YH-utbildningar?
  • Avenia
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-09-16 10:01:27 följande:

    Vad har du nu då?

    Förresten, har du försökt googla på YH-utbildningar?


    Ja, det har jag men jag hittar inget. Vill ha idéer från riktiga människor istället :)

    Jag har en samhällsvetarutbildning.
  • Anonym (Hold my beer)
    Avenia skrev 2020-09-16 10:39:30 följande:
    Ja, det har jag men jag hittar inget. Vill ha idéer från riktiga människor istället :)

    Jag har en samhällsvetarutbildning.
    Här kan du börja med att kika på de områden du är intresserad av, allt det här är korta utbildningar på max 100 YH-poäng.
  • Anonym (Hold my beer)

    Du kanske kan kolla folkhögskolan också, de brukar ha lite yrkesutbildningar. Teckenspråkstolk är ett riktigt bristyrke t ex.

Svar på tråden YH-utbildning på 1 år? Hjälp!