• LEW

    HJÄLP! För tidigt?

    Hej!
    Jag har sedan tidigare fyra barn 14,12,9 och 7 år. Med andra ord längesen jag var gravid. 

    Har haft p-stav som egentligen skulle bytas ut i våras. På grund av corona har det inte blivit av och vi har använt kondom istället. Vid ett tillfälle hade vi ingen och det blev oskyddat.

    Nu till min fråga. Jag har väldigt länge haft extremt oregelbunden mens och har ingen hållbar cykel att förhålla mig till. Senaste mensens första dag var 25/8. Vi hade oskyddat sex natten mellan 5-6/9. På kvällen Tisdagen den 8/9 fick jag samma känsla som jag fått mina två senaste graviditeter när ägget fäste. En stark smärta och sedan molande värk. Jag har därefter ömma bröst, extrem klåda på främst rygg och armar, nästäppa, svullen mage och en konstig känsla i magen. 
    Testade med CB eftermiddag 14/9 - Negativt. Testade idag 16/9 med testlagrets testa tidigt med morgonurin - negativt. 
    Kan det vara för tidigt att testa och jag ändå är gravid? vet inte vad jag ska tro. Känner mig gravid, men kanske för att jag intalar mig att jag är det.

    Tankar från er?

  • Svar på tråden HJÄLP! För tidigt?
  • Anonym (Anonym)

    Ok, ursäkta men med tanke på att du har tre barn verkar du väldigt okunnig kring hur man blir med barn. Det tar ungefär en vecka innan ägget fäster, du kan omöjligt ha känningar två dagar efter sex. Efter det tar det ytterligare MINST en vecka innan hormonerna kommer ens i närheten av att visa utslag på tidiga tester. Du har bim om ungefär en vecka, det är ingen vits att du testar förrän tidigast till helgen. Dina fysiska symptom är precis samma som man kan ha inför mens dessutom så du behöver inte läsa in något extra i det just nu. Din kropp har som sagt inte ens hormonnivåerna för att börja ge några uttalade symptom.

  • LEW

    Inget trevligt svar direkt.

    2 veckor efter att ett ägg blev befruktat kan ett test känna av HCG halterna. Så vad skulle vara så otroligt menar du?

    Jag har haft tidiga symtom alla mina graviditeter och med de två senaste visste jag exakt från vilken dag de fäst i livmodern. 

    Det finns många som känner extremt tidiga symtom. Googla gärna :)

    Det kan ta 2-6 dagar för ägget att fästa i livmodern. Så förstår fortfarande inte det otroliga...

  • Anonym (L)

    Jag tror att det kan vara för tidigt att testa, men jag vet inte riktigt hur dessa tester man testar tidigt med fungerar. Vänta typ en vecka till (eller två) och ta ett test då och se.

    Det kan ju vara så att du är gravid och det kan också vara så att du inte är gravid.

  • Anonym (Ee)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-16 10:32:25 följande:

    Ok, ursäkta men med tanke på att du har tre barn verkar du väldigt okunnig kring hur man blir med barn. Det tar ungefär en vecka innan ägget fäster, du kan omöjligt ha känningar två dagar efter sex. Efter det tar det ytterligare MINST en vecka innan hormonerna kommer ens i närheten av att visa utslag på tidiga tester. Du har bim om ungefär en vecka, det är ingen vits att du testar förrän tidigast till helgen. Dina fysiska symptom är precis samma som man kan ha inför mens dessutom så du behöver inte läsa in något extra i det just nu. Din kropp har som sagt inte ens hormonnivåerna för att börja ge några uttalade symptom.


    Det behöver inte ta minst en vecka innan det ger utslag på tester. Det är möjligt att få positivt bara någon dag efter det fäst. Och ganska många får positivt några dagar efter.

    Med det sagt, TS, ja det kan vara för tidigt och nej, det var inte embryot som fäste som du kände. Det tar minst 5 dagar efter äl innan det fäster, i många fall fler dagar.
  • Anonym (Pluss)

    Jag plussade dagen innan bim, det vill säga äl+13. Tog ett negativt test på äl+12 dessutom så tror det är för tidigt att testa för dig.

  • Anonym (Anonym2)

    Jag tänker också att det är för tidigt. Jag plussade också på ÄL + 13 men visste nästan säkert att det skulle vara positivt redan en vecka tidigare dvs ÄL + 7.

Svar på tråden HJÄLP! För tidigt?