• Ella08

    Bestämde oss för att försöka bli gravida igen. Helt plötsligt försvann mensen?

    Som rubriken lyder bestämde jag och sanbon att försöka bli gravida igen.

    Har endast haft kondom som skydd så har inte haft så stor koll på mensen mer än att den kommit varje månad. Förra månaden startade vi och hade nått så när koll på när mensen skulle komma denna månaden men den har uteblivit??

    Har gjort 3 graviditetstester för att utesluta graviditet men visade negativt. Testade med stickor som man kan se 6 dagar innan bim just för säkerhets skull men negativt på alla tre.

    Aldrig varit med om att mensen inte kommit eller varit såhär försenad heller. Har inga graviditets symtom heller så tror inte jag är gravid.

    Men varför har min mens valt att försvinna känns mysko som att min kropp inte vill bli gravid ju haha

  • Svar på tråden Bestämde oss för att försöka bli gravida igen. Helt plötsligt försvann mensen?
  • Jag är bara jag

    Det finns tre skäl till sen/utebliven mens:
    man är gravid
    man har inte haft äl alls
    man har haft senare äl än vanligt- är man inte gravid så kommer mensen när den ska, den är aldrig sen i förhållande till äl

    Vad som är troligast i ditt fall får tiden utvisa.

Svar på tråden Bestämde oss för att försöka bli gravida igen. Helt plötsligt försvann mensen?