• QueenZorro

    Hästallergi barn

    Kan någon hjälpa mig?

    Min dotter är allergisk mot hästar och även gräs/pollen. Trots allergin brukar vi någon gång då och då låna en shettis som dottern får rida. Vi är noga med att rykta mm utomhus. Innan mötet med hästen tar min dotter en munsönderfallande aerius tablett vilket hjälper litegrann men ögonen kliar o rinner ändå.

    Nu tänker ni kanske att bara vi slutar träffa hästen så är problemet löst men jag önskar SÅ MYCKET att det skulle kunna fungera, det betyder enormt mycket för min dotter (8år) att få åka till hästen. Jag behöver inga pekpinnar utan undrar endast om någon med erfarenhet vet om det finns något mer effektivt än just aerius?

    Tack på förhand ????

  • Svar på tråden Hästallergi barn
  • Themis

    Aerius är det mest effektiva som finns idag enligt många föräldrar.

    Man kan nog komplettera med ögondroppar också för att klara just ögonen bättre, men risken är ju att det på sikt blir fler och allvarligare allergier om ni fortsätter provocera dotterns kropp.

    Mina allergier började med pollen och häst/katt ungefär i den åldern och nu vid 45+ är de så besvärliga och många att jag snart inte kan äta något utan att medicinera. De svårare formerna av allergi och histamin-intolerans drabbar till 90% kvinnor.

    Så därför hade jag velat vara extra försiktig med en allergisk flicka.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
Svar på tråden Hästallergi barn