• Al88

    Foster endast vuxit 0.8 mm på 5 dygn och ”svag” hjärtaktivitet

    Har plussat för ca 1 månad sedan och varit på tidigt ultraljud vid två tillfället. Vid första tillfället för 5 dagar sedan var fostret 2.9 mm med hjärtaktivitet ch beräknades till 5+5(abdominellt)Igår var fostret 3.7mm (vul)och Beräknades till 6+2/6+3 men att det var lite svag hjärtaktivitet. Har räknat på det och borde som allra senast vara i v 7+3/4. Har inte haft någon mens så in inte beräkna utifrån denna. Plusset var svagt i några dagar men sedan normalstarkt. Inga blödningar eller smärta.

    Blev helt förkrossad och kunde inte hålla tillbaka tårarna. Min BM var positiv och ville vänta ut och se vad som händer. Själv tror jag att embryot är tillväxth ämmat och att det kommer att sluta i MF/MA.

    Vill bara vete, varken bm eller gynekologen sa ngt men jag fattar själv att det inte verkar normalt..hoppas fortfarande men har ställt i mig på att det kanske inte går vägen.

    Har åb om 2 veckor för nytt VUL men känner att jag vill veta NU..blir så nervös och orolig av att vänta.

    Någon som varit med om liknande..hur gick det för er?

  • Svar på tråden Foster endast vuxit 0.8 mm på 5 dygn och ”svag” hjärtaktivitet
  • Anonym (Anonym)
    Jag blev gravid i våras och hade en dålig magkänsla hela tiden. Var därför på VUL i v. 7 (6 + 3 typ) och då såg hon inget hjärta som slog. Tror hon flyttade bak mig 3-5 dagar ungefär. Hon lät ändå positiv och jag fick tid att komma tillbaka 2 veckor senare. Några dagar innan mitt andra VUL fick jag lite småblödningar. När jag väl gjorde VUL igen hade det bara vuxit någon mm. Hon såg ett hjärta som slog men det slog alldeles för långsamt. Fick besked om att det var ett missfall på gång. Samma kväll började jag blöda och fick ut massa stora klumpar. Var då i v 8 + 3. 

    Hoppas verkligen att det INTE slutar så här för dig. Hon var som sagt positiv vid första VUL så jag kanske bara hade otur.
  • Al88

    Känns lite som i mitt fall, ja de låter positiva men själv känns det som ett till MA/MF för min del tyvärr :(...hoppas på annat men känns osannolikt med tanke på olika datum etc.

  • fruitloop

    Men runt denna vecka växer väl fostret bara 1 mm i veckan? Så 0.8mm på 5 dagar låter ju jättebra! Spec att du har hjärtljud också!!

    Jag var på VUL igår. 7+5. Ingen hjärtaktivitet, fostret 2mm.... Googlat hela dagen. Känns kört. Borde ju ialf va hjärtljud nu. Tiden står ju still!!!

Svar på tråden Foster endast vuxit 0.8 mm på 5 dygn och ”svag” hjärtaktivitet