• Anonym (Min man spelar)

    Spelmissbruk, naiv?

    Hej,

    Jag behöver råd. För att göra en lång historia kort. Min man spelar. Det började för kanske 4år sedan. Jag kom på honom och han lovade att sluta. Efter det har han haft längre uppehåll men fallit tillbaka kanske fyra gånger. Varje gång har jag ?kommit på? honom, utom en då han berättade själv. Handlar om totalt bortspelade pengar på ca 60 000kr. Inga skulder eller liknande. Än. Jag vet bara inte hur jag ska reagera? Hur ska jag få honom att förstå allvaret? Jag vill inte lämna. Känns som han inte förstår allvaret om jag inte gör något drastiskt? Samtidigt känns det som han är fullständigt trygg i att jag inte kommer lämna. Gör det att han inte ser så allvarligt på det och fortsätter få återfall? Jag vet varken ut eller in.... Känner mig naiv som tror att det är sista gången varje gång. Tror inte att han skulle ta lån eller likande men ser ändå framför mig att han ska spela upp barnens sparpengar, pensionspengar eller liknande. Jag är ledsen, besviken och arg. Och det känns inte som han förstår.

    Vad ska jag göra ...? :(

  • Svar på tråden Spelmissbruk, naiv?
  • Anonym (Ja)

    Är han missbrukare, har ett beroende så kommer han tillslut att börja spelar bort sparpengar och ta lån. Tyvärr.

    Sätt hårt mot hårt nu, innan det är försent. Mitt ex är spelmissbrukare och det är hemskt.

  • Drottningen1970

    Varför har han ens tillgång till pengar. Det är steg 1 när det handlar om spelmissbruk. Att strypa tillgången till pengar att spela för. Ja du är farligt naiv.

Svar på tråden Spelmissbruk, naiv?