• Anonym (Fundersam)

Det känns omöjligt att träffa någon

Jag har varit singel i många år. Jag är snart 30, och senast jag hade ett förhållande var i gymnasiet. 
    Egentligen brydde jag mig inte särskilt om att jag var singel förut. Jag bodde med min hund och var nöjd med att ha det så. Jag tyckte det var ganska praktiskt egentligen att kunna bestämma allt själv. Men i samband med att hunden gick bort och jag insåg att jag började närma mig 30, så kände jag plötsligt att jag verkligen ville hitta kärleken. 
    Jag skaffade flera dejtingappar, skrev till killar som jag tyckte verkade intressanta, var på ett par dejter. Det har varit samma sak varje gång. De visar intresse, frågar mycket om mig, allt känns bra osv, men sedan försvinner de. Det är som att de blir rädda när jag börjar visa mer seriöst intresse (tro mig, jag har inte varit påträngande) och då flyr de.
    Jag gav upp och tog bort alla dejtingappar. Går runt och hoppas på att rätt kille bara ska råka dyka upp en dag, men den sannolikheten är ju inte stor. 
    Jag tänker mycket på framtiden, och är rädd att jag ska sitta ensam när jag är 40, utan man och barn. Jag vill verkligen ha barn. 
    Ärligt talat, hur gör man för att träffa den rätta? 

• Svar på tråden Det känns omöjligt att träffa någon
  • Anonym (Jadu)

Jadu, jag har enbart använt mig av dejtingappar. Vilka har du använt? Använd mer seriösa kanske?

• Anonym (Gazton)
    Anonym (Jadu) skrev 2020-09-18 02:05:49 följande:

Jadu, jag har enbart använt mig av dejtingappar. Vilka har du använt? Använd mer seriösa kanske?

Det gör jag, använder seriösa dejtappar. Jag är snart 50, aldrig haft ett förhållande.
  • Anonym (Beatrice)

Jag skippade alla appar och satsade istället på olika singelgrupper på Facebook. Där kan man diskutera och interagera med folk och lära känna varandra bättre på andra sätt och man får kontakt på andra sätt och med annat folk. Fantastiskt roligt! Finns ju dejtinggrupper som är skapad utifrån olika hobbys/intressen.

Jag hittade min partner i en sån grupp alldeles nyligen, vi har samma intresse och började prata först i olika trådar och inlägg, blev nyfiken på varandra och la till varandra som vänner och efter ett halvår träffades vi och det sa klick och vi blev kära. Vi är båda frånskilda och har varit det i flera år och ingen av oss har dejtat efter det och vi liksom gav upp när vi inte var intresserad av krogen eller Tinder. Men här möttes vi och det funkade.

Stirra dig inte blind på appar utan tänk på andra sätt att möta folk online.

• Anonym (Soc)

Var socialt aktiv. Sök dig till sammanhang där du träffar mycket folk - fester, föreningar, träning, poltik, facket, jobbkurser mm. Gå med i filmklubb, teaterförening. Ta alla chanser du får att lära nya människor. Gå kvällskurser, engagera dig i samhällsföreningen, prata med grannar... Ju fler du känner desto större är chansen att hitta kärleken.

• Anonym (Gazton)
    Anonym (Beatrice) skrev 2020-09-18 07:27:19 följande:

Jag skippade alla appar och satsade istället på olika singelgrupper på Facebook. Där kan man diskutera och interagera med folk och lära känna varandra bättre på andra sätt och man får kontakt på andra sätt och med annat folk. Fantastiskt roligt! Finns ju dejtinggrupper som är skapad utifrån olika hobbys/intressen.

Jag gick med i en sån grupp, med singlar i Värmland. Den var motsatsen till fantastiskt rolig.
  • Anonym (Beatrice)
    Anonym (Gazton) skrev 2020-09-18 07:34:08 följande:

Jag gick med i en sån grupp, med singlar i Värmland. Den var motsatsen till fantastiskt rolig.

Testa nån annan grupp då. Jag mötte min kärlek med 65 mil emellan.. Även om du inte kan flytta kan ju faktiskt andra vilja göra det..
  • Anonym (Gazton)
    Anonym (Beatrice) skrev 2020-09-18 07:40:58 följande:
    Testa nån annan grupp då. Jag mötte min kärlek med 65 mil emellan.. Även om du inte kan flytta kan ju faktiskt andra vilja göra det..
    Nej, de flesta vill inte ha distansförhållande, dumt att krångla till saker.
  • beccagranen

Har du några intressen som kan leda in dig på någon kurs/föreläsning?

Jag tycker det är vanligare att man träffar rätt genom "slumpen". Har flera vänner som säger det samma om dejtingsidor, det leder ingen vart. Men det flesta träffar på någon när man inte söker, min syster träffa en genom en grillkväll hos sin granne (grannes kompis). Min barndomsvän som var 32 år och panik att skaffa familj men evig singel träffa mig med mina barn och tog följe till lekparken. Där träffa min dotter sin fsk kompis, och vi börja prata med pappan (som var singel och vv förälder). Dom bekanta sig sedan mer genom fb och gick på dejt. Nu har det gått 1,5 år, dom har flyttat ihop och väntar första barnet tillsammans. Ibland känns det som livet redan har en plan för än, men man måste synas med. 

• Anonym (Gazton)
    beccagranen skrev 2020-09-18 07:45:50 följande:

. Ibland känns det som livet redan har en plan för än, men man måste synas med. 

Du menar Ödet?
    Det finns någon för alla? 
    När man minst anar det?
    Skrattande
  • Anonym (Gazton)

En annan favorit som jag glömde:
     du kommer att träffa den rätta.

Svar på tråden Det känns omöjligt att träffa någon