Det känns omöjligt att träffa någon
Jag har varit singel i många år. Jag är snart 30, och senast jag hade ett förhållande var i gymnasiet.
Egentligen brydde jag mig inte särskilt om att jag var singel förut. Jag bodde med min hund och var nöjd med att ha det så. Jag tyckte det var ganska praktiskt egentligen att kunna bestämma allt själv. Men i samband med att hunden gick bort och jag insåg att jag började närma mig 30, så kände jag plötsligt att jag verkligen ville hitta kärleken.
Jag skaffade flera dejtingappar, skrev till killar som jag tyckte verkade intressanta, var på ett par dejter. Det har varit samma sak varje gång. De visar intresse, frågar mycket om mig, allt känns bra osv, men sedan försvinner de. Det är som att de blir rädda när jag börjar visa mer seriöst intresse (tro mig, jag har inte varit påträngande) och då flyr de.
Jag gav upp och tog bort alla dejtingappar. Går runt och hoppas på att rätt kille bara ska råka dyka upp en dag, men den sannolikheten är ju inte stor.
Jag tänker mycket på framtiden, och är rädd att jag ska sitta ensam när jag är 40, utan man och barn. Jag vill verkligen ha barn.
Ärligt talat, hur gör man för att träffa den rätta?