• Anonym (Maria)

    Livrädd för tv-reklamen!

    Hejsan.
    Min son på 5 år är fullständigt LIVRÄDD för den där svartvita barnförsäkrings-reklamen där dom filmar en förlossning och ett spädbarn som skriker samtidigt som ledsam musik spelas. Han blir helt parralyserad när han ser och hör den, skriker o håller för öronen men på natten är det ännu värre, han skriker högt som ett brandalarm, ligger och snurrar runt i sängen, drömmer hemska mardrömmar och vaknar upp på golvet. Vet inte hur han gör detta men han rullar ur sängen tror jag o jag har varit där och hjälpt honom men det funkar inte alltid, den reklamen går ofta och han tänker på den mest på kvällarna. 


    jag tycker inte heller om att se den. Vem fan vill se en förlossningsfilm på tv:n?


    Vad skall jag göra?!  Det gör så ont att se sitt barn så rädd och traumatiserad, han vågar inte umgås med andra barn heller utan att han börjar gallskrika så fort han ser dem. 


    Min största önskan är att företaget som gör den (är det Trygg Hansa??) slutar visa den på tv:n GENAST, och att de tar bort den ifrån sin youtube kanal på direkten. Men hur gör man detta? Jag är säker på att det finns flera än vi som stör sig på den.
    Tar tacksamt emot tips, råd o hjälp. Tycker synd om min son som får igenomlida allt detta alltså!!


    tack! <3


    //Maria ????


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-19 17:07
    Varför ogillar några mitt inlägg? Tycker de synd om mig eller tycker de att detta är en tramstråd? Vänligen hjälp mig annars har ni ingenting här att göra.//Maria
  • Svar på tråden Livrädd för tv-reklamen!
  • Anonym (Maria)

    Skulle ha varit en blomma i slutet. Inte en massa frågetecken //Maria

  • Anonym (FruF)

    Stackarn! :( Ni får hålla er till reklamfri TV ett tag låter det som (är ju bättre på väldigt många andra sätt också).

  • Anonym (Maria)
    Anonym (FruF) skrev 2020-09-18 18:03:50 följande:

    Stackarn! :( Ni får hålla er till reklamfri TV ett tag låter det som (är ju bättre på väldigt många andra sätt också).


    Tack <3 jag tycker också att reklamen är otäck, och jag ser den ibland när jag är på besök hos ngn men när jag väl har tittat bort ifrån den så har jag ju redan sett den... :(
  • Anonym (Maria)
    Anonym (FruF) skrev 2020-09-18 18:03:50 följande:

    Stackarn! :( Ni får hålla er till reklamfri TV ett tag låter det som (är ju bättre på väldigt många andra sätt också).


    De flesta problemen kan man ju göra ngt åt men inte direkt detta, så fort man tror att de har slutat att visa den så kommer den igen och vi blir lika rädda varje gång...
  • Kexsmula

    Har aldrig sett reklamen ifråga då jag aldrig tittar på vanlig TV (slutade helt med det för drygt 10 år sedan), och bara ser på streamingtjänster nuförtiden (vi har just nu Netflix, HBO och Amazon Prime). Det finns massor av streamingtjänster att välja mellan, du slipper reklam helt och kan se ett TV-program/film precis när ni vill istället för att gå efter en sunkig TV-tablå med massor av reklam.

    Det är mitt hetaste tips!

  • Anonym (k)

    Jag gillar den inte för den är jobbig att se (infertil) men oftast har jag ju ljudet av. Hade jag inte klarat av den så är det bara att hålla till på streamingsidor (betalda) eller SVTPlay.

  • Litenmenhård

    Jag har väl inget nyttigt att tillföra mer än att jag inte heller gillar den reklamen. Det jag kom att tänka på är vad som utlöser en rädsla hos någon. Att din lille pojk blir rädd för den reklamen kanske ändå för något gott med sig trots alla mardrömmar som jag önskar att han inte fick av reklamen.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Tips)

    Ett tips är att låta bli att titta på reklam-tv när sonen är med. Det är bra många fler sätt än att han får slippa se den reklamen som ni två verkar tycka är fruktansvärd. Jag själv tycker den är jättefin, det är en förlossning, en helt ny människa som kommit till världen. Inget hemskt alls. Har du försökt förklara det för din son? Det är kanske läge att berätta hur det går till när barn föds och hur han själv såg ut som helt nyfödd.

  • Anonym (Maria)
    Tow2Mater skrev 2020-09-18 18:29:12 följande:

    Stäng av TVn!!


    Det är bäst, men när jag är på besök hos någon, hur gör jag då? Ber jag dem också att stänga av tv:n?
Svar på tråden Livrädd för tv-reklamen!