• Rascaal

    Kommer han tillbaka?

    Hej! Om det här ligger i fel kategori så ber jag om ursäkt! Är i desperat behov om hjälp av min partner!

    För några dagar sen skrev min kille till mig och sa att vi behövde prata. Jag fick redan då en klump i magen. Han åkte till mig och mycket riktigt så hade han tappat sina känslor. Jag frågade honom om han ville att det skulle ta slut helt eller ta paus eler liknande. Utan att tveka sa han ville testa att ta en paus för att se om det verkligen var det här han ville.

    Vi har bara varit tillsammans i några månader men träffades för första gången i Mars. Vi sågs till o från sen dess och började umgås ?intensivt? i juni/juli. Vi träffades varandras familjer och släkt, hängde med på stora händelser i bådas våra liv, sov med varandra ofta och ibland i flera dagar i sträck. Det bästa jag vet är att ha honom bredvid. Jag tror att han påriktigt var genuint förälskad i mig och jag i honom. Allt har varit som vanligt de senaste veckorna, vi skrattar mycket och umgås när vi hinner. Han är rätt upptagen av sig. Sen kom detta från ingenstans och som ett bombnedslag. Vi båda grät mycket. Han sa att han har tappat sina känslor och försäkrade mig om att det inte hade något alls med mig att göra. Jag frågade honom hur det kändes och han sa att det inte längre var fjärilar i magen och kändes lite tomt typ.

    Men när man inte är nykär längre så känns det inte vilt i magen utan det är mer en lugn och trygg känsla och i början kan det kännas lite tomt. Men han sa att han visste det.

    Han stannade i flera timmar, åkte iväg och köpte mat och kom tillbaka. Emellanåt kändes allt normalt, vi kom in på andra samtalsämnen och skrattade lika mycket som vi brukar. Vi lekbråkade och kittlades. Vi åt middag tillsammans medans vi kollade serie och han stannade för flera avsnitt. Vi har aldrig gråtit för varandra förr och aldrig ens hunnit haft ett ?bråk.?

    Han gav mig massa komplimanger och ?flörtade? med mig som vanligt, höll om mig och ville ligga nära hela tiden. Vi pussades massor, på hans initiativ också. Vi kom fram till pausen och valde reglerna gemensamt. Tre veckor utan kontakt med varandra och att inte träffa andra. Han sa själv att det hade känts konstigt, dumt och fel att träffa andra. Ingen av oss har haft ett seriöst förhållande innan - inte på detta sätt.

    Han grät inte bara för att jag grät utan grät genom att bara kolla på mig och när vi kramades. När vi sa hejdå så hade jag slutat gråta och han höll om mig så hårt och grät mycket och länge.

    Vi pussades som vanligt hejdå.

    Och nu är vi här.

    Jag är en hel kris och vill egentligen bara veta vad ni tror?

    Vad tror ni han kommer säga om två veckor när vi ses igen? Kommer han tillbaka? För på något vis så känns det ju inte som att han har tappat känslorna? Jag vet inte.

  • Svar på tråden Kommer han tillbaka?
  • Anonym (eee)

    Jag tror att han vill göra slut men blev ställd när du blev så ledsen och då är det vanligt att man tar detta med paus som en bra medelväg. Nästa gång han säger att han vill göra slut så kommer slaget inte lika hårt, liksom, eftersom ni ju pratat nu och haft paus. Eftersom det var du som föreslog paus så var han snabb med att haka på, då kände han sig säkert som att han var "snäll" mot dig. 

  • Rascaal
    Anonym (eee) skrev 2020-09-19 07:37:53 följande:

    Jag tror att han vill göra slut men blev ställd när du blev så ledsen och då är det vanligt att man tar detta med paus som en bra medelväg. Nästa gång han säger att han vill göra slut så kommer slaget inte lika hårt, liksom, eftersom ni ju pratat nu och haft paus. Eftersom det var du som föreslog paus så var han snabb med att haka på, då kände han sig säkert som att han var "snäll" mot dig. 


    Jag sa även till honom att om han redan visste vad han ville / hade listat ut det så ska han höra av sig innan så vi slipper detta mellanting och då sa han att han skulle göra det. Fan alltså :(
  • Anonym (Anonym)
    Rascaal skrev 2020-09-19 09:28:09 följande:
    Jag sa även till honom att om han redan visste vad han ville / hade listat ut det så ska han höra av sig innan så vi slipper detta mellanting och då sa han att han skulle göra det. Fan alltså :(
    Fast det kommer han inte att göra, för han vågar inte ens stå för sitt beslut. Hade han haft lite ryggrad hade han gjort slut rakt av istället för att som nu låta dig tro att ni har en chans, för mig skulle det faktiskt vara värre. Han kommer att dumpa dig, frågan är bara när han har lyckats skrapa ihop tillräckligt med mod att göra det.
  • Silverjenny

    Du skriver att ingen av er har haft en seriös relation tidlgare så jag antar att ni är ganska unga?

    Jag tror det är som du är inne på, att han blev väldigt förälskad i dig och nu när nyförälskelsepirret svalnar så känns det tomt och det är det han saknar. Den fasen är ju ganska kort och biologiskt finns den till för att vi ska vilja knytas tätt an till varandra och vilja göra barn (krasst biologiskt sett), och det är verkligen en bra liknelse att säga att man blir drogad, för det påverkar hjärnan på liknande sätt. Det blir en tomhet när det svalnar, som en avtändning, men det är NORMALT - ingen går och är nyförälskad i evighet. Och tur är väl det för det är tröttsamt och tidskrävande att vara nykär och gå omkring med den där molande fladdrande känslan i magen. Man kan inte äta och sova som under ett amfetaminrus, vem orkar det i längden ;) Men under den fasen så har man chansen att lära känna varandra och bygga upp en plattform för den kärlek och trygghet som förälskelsen går över till - om man passar ihop och vill vara tillsammans.

    Jag tror att en paus är bra, han får tid att känna efter och sakna dig lite. Det låter som att ni har det bra ihop så han kommer nog att inse att han saknar dig. Tycker ni har kommit överens om ett bra upplägg, tre veckor utan att höras alls sedan träffas ni och ser hur det känns.

    Ha tålamod och ta det lugnt, ge honom tid och sedan när ni börjar träffas igen så fortsätter ni bygga vidare på det här fina, roliga, mysiga som ni verkar ha tillsammans. Jag tror på er, det kommer att gå bra :)

Svar på tråden Kommer han tillbaka?