• Anonym (Vad händer­?)
    Sat 19 Sep 2020 08:04
    720 visningar
    4 svar
    4
    720

    Positivt, negativt, positivt igen?

    På bim- 5 gjorde jag ett svagt, men tydligt positivt graviditetstest, och sedan ett ytterligare dagen efter, som blev starkare. På bim-3 fick jag sedan en måttlig mensliknande blödning i ca 12, timmar, samt hade mensvärk. Dagen efter var plusset på graviditetstestet knappt synbart och ytterligare en dag senare var det helt negativt. En kemisk graviditet, förmodade jag, och släppte besviket händelsen. Dock fick jag molvärk igen veckan som kom. Och jätteömma bröst. Så veckan efter mitt första plus, testade jag igen, och fick då ett jättestarkt plus. Har sedan dess gjort digitala test med veckoindikator, som har stegrats från 2-3 till 3+. Testar fortfarande lika starkt positivt och vid en graviditet skulle jag nu ha varit i vecka 6+4.

    Min fråga är om någon har varit med om samma? Jag vågar inte tro att jag är gravid, pga de två negativa testerna (som gjordes med morgonurin efter att jag ju testat positivt i ett par dagar), mensvärken och blödningen. Jag har tydliga graviditetssymtom med svullen mage, trötthet, illamående, ömma bröst osv. Har varit gravid tidigare och känner mig gravid.

    Eftersom jag har kännt oro för utomkvedshavandeskap har jag nu i veckan kontaktat tre olika gynmottagningar, men det finns inga tider om man inte har kraftiga blödningar eller svåra smärtor. Jag har även fått tre olika förklaringar från de som tagit emot samtalen (du fick missfall, du fick inte missfall, det kan vara en ny graviditet). Ny graviditet kan det dock inte vara.

    Har ett privat UL inbokat i vecka 8+6, men det är ju evighetslångt dit. Någon som har varit med om samma? Positivt, negativt, sedan positivt igen som håller sig lika starkt/ökar 2,5 veckor senare?

  • Svar på tråden Positivt, negativt, positivt igen?
  • Anonym (G)
    Sat 19 Sep 2020 09:12
    #1

    När du testade negativt, testade du me EN sticka per tillfälle då? Tänkr att det kan röra sig om fabrikationsfel.

    Du kan ta blodprov privat och kolla hCG-värdet. Ta då två tester med ett par dagars mellenrum så ser man om det ökar som det ska.

  • Anonym (G)
    Sat 19 Sep 2020 09:20
    #2

    werlabs.se/blodprov/graviditetstest/

    Kolla om du kan ta på din ort.

    werlabs.se/provtagningsstallen/&utm_medium=cpc&utm_campaign=Search_Brand&utm_term=Werlabs&utm_target=b2c&utm_type=acq&utm_country=se&gclid=CjwKCAjw2Jb7BRBHEiwAXTR4jS9GLrX6pBe1kmW9cTph5avTS4O0tIkn3ptIO_aJuC3jbP1BYHaFGBoCJIgQAvD_BwE

  • Anonym (Vad händer­?) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 16:48
    #3
    Anonym (G) skrev 2020-09-19 09:12:06 följande:

    När du testade negativt, testade du me EN sticka per tillfälle då? Tänkr att det kan röra sig om fabrikationsfel.

    Du kan ta blodprov privat och kolla hCG-värdet. Ta då två tester med ett par dagars mellenrum så ser man om det ökar som det ska.


    Olika fabrikat, olika tillfällen, så väldigt osannolikt med fabrikationsfel tyvärr!

    Blodprov är ju ett alternativ, men tyvärr ger det mig väldigt lite information om status på ett eventuellt foster. Jag anar ju att jag har höga och stigande halter av HCG mtp testresultaten...
  • Anonym (G)
    Sat 19 Sep 2020 17:09
    #4
    Anonym (Vad händer?) skrev 2020-09-19 16:48:28 följande:
    Olika fabrikat, olika tillfällen, så väldigt osannolikt med fabrikationsfel tyvärr!

    Blodprov är ju ett alternativ, men tyvärr ger det mig väldigt lite information om status på ett eventuellt foster. Jag anar ju att jag har höga och stigande halter av HCG mtp testresultaten...
    Ja ultraljud är det enda som kan ge ett säkert besked.
Svar på tråden Positivt, negativt, positivt igen?