Hur länge ont i svanskota efter fall?
Förra fredagen trillade jag och ramlade rakt på svanskotan. Det gjorde så klart ont, men inte extremt. Jag var rejält öm kring svanskotan samma dag och de följande dagarna och hade svårt att sätta mig, resa mig och böja mig. Att lyfta barnen var inte tal om första dagarna, men har sen dess gått bra.
Nu har det gått åtta dagar och jag har inte längre några problem med rörelseinskräkning. Däremot har jag fått ont under skinkorna, nästan in mellan benen. Jag försökte träna igår och det går att göra knäböj, men jag får inte ha något motstånd, inte ens ett gummiband, för då gör det för ont. I vila känns det inte alls. Jag hade vissa tendenser till mycket lätt foglossning under sista graviditeten, och den kändes nästan så här. Nästan som mensvärk i leden. Jag äter Naproxen nu, eftersom jag har reumatism och vet att en sån här grej kan dra igång en inflammation.
Jag har också väldigt ont när jag lägger mig ned på golvet och kommer åt delen som jag slog i.
Hur länge kan det göra ont? Jag vill ju gå ut och springa igen, men det känns inte helt rimligt i dagsläget. Någon som har bra tips eller förslag?