• Maxxx

    Förhudsproblem

    Hej,

    Sedan typ två år tillbaka har jag haft ett återkommande problem, nämligen att förhuden känns tajt när min penis är erigerad. Jag är inte omskuren vilket innebär att förhuden inte dras tillbaka när jag är erigerad utan jag måste göra det. Det känns väldigt tight när jag väl fått över den och jag får återkommande sprickor kring penissträngen. Jag tvättar en gång per dag med intimolja och vatten. Har även smort huden med vitt vaselin och även testat helosan. Men det fortsätter att återkomma. Har tidigare besökt läkare och fått ovixan utskrivet, vilket hjälpte mot sprickorna. Men bara tillfälligt.

    Det känns rent utsagt förjävligt. Har aldrig haft detta problem förut. Det gör att sex blir ett hinder och att jag behöver återhämta mig flera dagar innan sprickorna läkt. Det är så klart inte heller lika behagligt att ha sex, delvis för att jag inte kan känna mig avslappnad och att man känner sig begränsad.

    Jag vet inte vad jag ska göra längre. Kan tillägga att jag är över 25 år så detta är inget ?tillfälligt problem? som för en tonåring.

    Om någon varit med om liknande eller har några förslag så skulle det vara uppskattat.

  • Svar på tråden Förhudsproblem
  • Maxxx
    VickanD skrev 2020-09-19 14:34:03 följande:

    Sök läkarvård.


    Jag har ju gjort det men det hjälpte ju inte
  • VickanD
    Maxxx skrev 2020-09-19 14:35:55 följande:

    Jag har ju gjort det men det hjälpte ju inte


    Sök läkarvård igen och berätta att det inte blev någon förbättring.
  • Mortiscia80

    Du ska be läkaren om en kirurgisk lösning. Ett ex hade samma problem men det "löste" sig automatiskt då vi hade sex eftersom det till slut sprack upp så pass mycket att det inte var ett problem längre, men jag tror det är mycket bättre om en läkare gör samma sak med en skalpell istället.

  • Maxxx
    Mortiscia80 skrev 2020-09-19 14:46:01 följande:

    Du ska be läkaren om en kirurgisk lösning. Ett ex hade samma problem men det "löste" sig automatiskt då vi hade sex eftersom det till slut sprack upp så pass mycket att det inte var ett problem längre, men jag tror det är mycket bättre om en läkare gör samma sak med en skalpell istället.


    Men hade han bara runt strängen? Det är ju där sprickorna kommer med jämnan, men det kan även uppstå på andra ställen. Känns bara allmänt tajt, men särskilt vid strängen.
  • Mortiscia80
    Maxxx skrev 2020-09-19 15:10:45 följande:
    Men hade han bara runt strängen? Det är ju där sprickorna kommer med jämnan, men det kan även uppstå på andra ställen. Känns bara allmänt tajt, men särskilt vid strängen.
    Jag lägger inte mina ex penisar på minnet så ingående ;) men jag är rätt säker på att det var vid strängen.
  • Apotekarn
    Jag ha dragits med torr förhud som spricker i många år. Kommit fram till att daglig smörjning med en mjukgörare som är läkemedel är det som fungerar bäst. På apotek finns Canoderm och Miniderm som bygger upp huden istället för att bara tillföra fett. Canoderm kan svida lite men om man håller sig till förhuden har det gått bra.
    De går även att använda vid tvätt, man smörjer in och tvättar sen sköljer man med ljummet vatten så sliter man inte när man gnuggar. Sen klappar man torrt och smörjer in som får vara kvar.
    Enträgen vinner, till slut ger det med sig och den blir mjuk och följsam.

    När förhuden är skadad kan man lättare få svamp och då får man behandla för det men som daglig rutin så se till att tvätta den enligt ovan efter sex/onani och smörj in två gånger om dagen.
  • Ocdmänniska
    Ocdmänniska skrev 2022-01-04 11:03:51 följande:

    Till doktorn bara!


    Läste nu att du har, men håll på tills du får den hjälp du behöver helt enkelt. Ibland måste man till olika innan någon lyssnar
Svar på tråden Förhudsproblem