• Cilla R

Varför finns det inte mamma ridbyxor??

Jag är i v. 16 och magen har nu tittat fram till glädje och förtret. Mina ridbyxor i stl 36 är inte ens att tänka på när det är dax att bege sig ut till stallet. Vill inte rida i tajts så vad gör man? Har frågat runt i hästbutiker efter mamma ridbyxor i Sverige, Schweiz, Frankrike, Tyskald och Italien och får samma svar "Vi vet inga som tillverkar sådanna!". Nu tänkte jag vända mig till er hästintresserade här på FL och frågar om ni vet någon tillverkare eller om ni har förslag på vad som är bekvämt att rida i när magen sväller?!

Cilla

• Svar på tråden Varför finns det inte mamma ridbyxor??
  • sabso

Ett tips är att om du har ett par gamla ridbyxor som du känner att du kan offra så sy i en kil i varje sida, med resår upptill. Inte jättesnyggt men väldigt praktiskt!!!

• Cilla R

Bra tips! Vill dock inte offra några av mina Cavallo eller de i manchester så jag får göra ett besök på HÖÖKS nästa gång jag åker till stallet och har lite tid över

• annamadde

Kan man rida när man är gravid?

• jebe

skulle tippa på att det inte finns därför att många lägger ridningen på is under graviditeten- både av bekvämlighets o säkerhetsskäl....

• Piripiri

Har faktiskt hört talas om att det finns mammaridbyxor, men vet tyvärr inte vilket märke så det hjälper väl inte. Själv kan jag ha mina vanliga än så länge, men min syster körde med flera storlekar större samt hängslen

• Cilla R

Ja det är inga som helst problem. Det kan vara lite jobbigt att ta sig upp nu när magen börjar vara ivägen, men annasr så går det hur bra som helst. Tänker fortsätta så länge jag kan. Skulle dock inte rekomendera att rida unghästar i detta stadium, men Sudden och jag känner varandra väl så det är inga problem.

• Cilla R

Hängslen kanske är underskattat i situationer som denna

• Piripiri

Ja, det har man ju inte haft sen man var fem ungefär! Men å andra sidan verkar ju graviditeten vara en period då man återanammar "barnsliga" kläder... som snickarbyxor

Men jo, jag tror faktiskt hängslen kan vara praktiskt när det inte finns ngt med anpassad "mammapassform".

• Katarinab

det finns faktiskt mamma ridbyxor men jag vet inte var har sett de på bild i ridsport de var höga med hängslen. Jag var på hööks o köpte ett par i superstretch o ett par storlekar för stora o kunde ha dem till månad 8 utan problem! (köpte på rea bet typ 200 helskodda) Lycka till

• hejlis

Har provat ett par från Källquists modell "pull on". Inte så jättefräcka kanske, man mjuka i kraftig bomullsstrech. De har fuskknäppning ( ingen knapp el. blixtlås som sitter åt) och man kan ta stor storlek så sitter de bra över magan, men då de har rel. smala ben så funkar det hyfsat även där. Bästa jag hittat...Fanns bara tygskodda. Ca 200:-

Svar på tråden Varför finns det inte mamma ridbyxor??