• tjugohundrafjorton

    Batteridrivna ljusstakar nattetid?

    Sonen vart helt plötsligt mörkrädd ikväll och ville ha en lampa tänd när han skulle sova, men det blev för ljust. Tillslut somnade han tack vare en batteridriven ljusstake. Vågar man låta sådana saker lysa hela nätterna? Är så rädd att de skall börja brinna!

  • Svar på tråden Batteridrivna ljusstakar nattetid?
  • Anonym (Vimse)

    Sätt brandvarnaren nära om det är nervöst (jag blir också orolig för sånt) och så köper ni en liten nattlampa imorgon. Ni kan ställa ljusstaken på en plåt mitt på golvet. Inte för att jag egentligen tror att något kommer att hända, men för att ni ska kunna sova gott inatt.

  • Anonym (Anonym)

    Det beror på vad det är för slags lampa inuti. De flesta nya är ju såna som inte ska kunna överhettas, men om du är orolig kan du kanske smyga in efter att han somnat och släcka den, eller ännu hellre skaffa en med sladd som du kopplar till en timer :)

  • HeidiHR

    Vi har ett sånt fejkljus från Ikea som nattlampa! Haft den i ett år och vissa nätter är den på hela natten, blir aldrig ens varmt. Ligger bakom min kudde (vill ha minimalt med ljus) och aldrig känt nån oro kring det.

  • Anonym (Suck)

    Men alltså allvarligt?? Det är en liten ljuskälla som antagligen drivs av ett batteri?? Det är noll chans att det börjar brinna. Ni har antagligen huset fullt av mobbiltelefoner, paddor, tv-apparater, kaffebryggare, etc etc där risken för brand är ungefär 10.000 ggr högre.

Svar på tråden Batteridrivna ljusstakar nattetid?