• Anonym

Glidmedel (pjur woman)

Hej alla!

Har tidigare använt KLICK glidmedel men vill inte göra det längre då det innehåller paraben (cancerogent ämne) o så har jag hört en massa om att de silikonbaserade ska vara mkt bättre.

Någon som använder pjur woman o vet vad det innehåller eller var man kan få reda på det?
    Står ju inte på nätet där man kan beställa.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Glidmedel (pjur woman)
  • Anonym

Vad säger du, är klick farligt? Jag är gravid och frågade min bm om jag kunde använda klick och det sa hon att jag kunde.

• Anonym

Farligt o farligt.....jag har valt att inte använda det då jag tycker det känns onödigt eftersom paraben ÄR ett cancerogent ämne. Men alla gör ju som de själva vill:) Det är ju inte så att socialstyrelsen gått ut o rekommenderat folk att inte använda klick, men man tar ju till sig av den information som finns och så väljer man därefter.

Är det någon som kan tänkas veta vad pjur woman innehåller?
    Ingen som har en flaska hemma med en innehållsförteckning?

• Anonym

Har du testat vitt vaselin? Det använder vi och det fungerar alldeles utmärkt!

• HelleD

HEJ!
    Jag har använt det tillsammans med min i över ett år nu snart! Började då jag var gravid! Det kan rekomenderas! Det gör det extra bra där ner!

• Anonym

Vet inte vad det innehåller (har ingen tub att tillgå) men det är verkligen toppen! Siliconbaserade glidmedel är verkligen sååå mycket bättre än vattenbaserade.
    Så om du köper det kommer du inte att ångra dig!

• Kantarellen

?Ingredients (INCI): Dimethicone and Dimethiconol, Cyclomethicone? innehållet i Pjur Woman. Klick tycker jag passar bäst i papperskorgen?

• Anonym (säljare)

Jag använder pjur woman och tycker den är helt kanonbra! Har den även i håret som silicondroppar istället för att köpa hos frisören.
    Du kan köpa den i nån sexbutik eller via nätet på typ www.himmelriket.se
    Du kommer inte att ångra dig!

• Anonym

kantarellen: ja jag håller med om att klick inte är det bästa. just nu har vi så lite sex, så jag är mest intresserad av ifall det kan skada bebisen? Vet du eller någon annan?

Svar på tråden Glidmedel (pjur woman)