• Anonym (Sviken och lämnad)

    Få tillbaka exman

    Jag blev lämnad av min man på ett ruttet sätt. Han var otrogen bakom min rygg ett tag, kom på att han hellre ville ha henne och bad om skilsmässa. Allt utan att berätta för mig om orsaken, det fick jag veta från annat håll. Nu blev det inte de två ändå av olika skäl. Nu brottas jag med tankar på att försöka få tillbaka honom trots hans svek. Problemet är bara att vi inte har någon kontakt förutom i samband med barnen. Inga telefonsamtal och inga möten, bara meddelanden. Hämtning och lämning av barnen sker i skolan. Jag vet ju inte hur han skulle ställa sig till att komma tillbaka. Han kanske skäms över vad han gjort och inte tror att jag vill ta i honom med tång (jag var ganska tydlig med hur illa jag tyckte om det han gjort och att han inte var värd vatten). Eller så är superglad över att äntligen ha tagit sig loss.  Hur tar jag reda på vart han står? Hur ska jag göra för att återuppta kontakten? Eller ska jag bara glömma och gå vidare?

  • Svar på tråden Få tillbaka exman
  • Vanessa89

    Fråga dig själv varför du vill ha tillbaka ett sånt kräk i ditt liv? För i mina ögon finns det absolut ingenting att bygga vidare på.

  • Anonym (Sviken och lämnad)

    Det var inte det som var frågan.

    Du kan omöjligt bedöma om han är värd att förlåta och ta tillbaka. Och det var inte det jag undrade heller, utan jag vill veta hur man närmar sig någon i den här situationen. Utan att kanske blotta sig för mycket.

  • Vanessa89

    Du vill alltså ha tillbaka honom för att du har någon föreställning om att allt kommer bli som förut? Och att alla dom gångerna han valde att stoppa sin kuk i den andra kvinnans fitta kommer att försvinna ur ditt minne? Han valde ju att dumpa dig, men du kanske har svårt att hajja vinken?

  • Långbenopluto
    Vanessa89 skrev 2020-09-20 17:53:24 följande:
    Du vill alltså ha tillbaka honom för att du har någon föreställning om att allt kommer bli som förut? Och att alla dom gångerna han valde att stoppa sin kuk i den andra kvinnans fitta kommer att försvinna ur ditt minne? Han valde ju att dumpa dig, men du kanske har svårt att hajja vinken?
    Så sant, så sant.

    TS: Låt han vara i fred.
  • Anonym (Oljebyte)

    Jag tror att du skapar en jobbig tillvaro för er båda två om du försöker säga något om du inte faktiskt vet hur han ställer sig till eventuella känslor.

    Försök kanske att luska lite mer innan du säger något. Kolla om han dejtar, vad han tycker om singellivet, om han saknar nån att älska etc etc.. Ställ frågor utifrån han själv utan att blanda in dig. Ta reda på vart han står i sina egna tankar. Kanske lite längre fram föreslå fika vid hämtning/lämning av barn, kolla om han vill följa med på nån familjeaktivitet typ museum. Kanske också försöka vara förtrolig och berätta något privat, typ att du inte dejtar eller något du av olika skäl är bekymrad över som du skulle vilja ha lite feedback på. Eller bara kasta ut ett sms och säga att du har tråkigt och vill slänga käft en stund.

    Du märker rätt snabbt om intresse finns vartefter du får svar och hur han agerar på frågor om fika etc

  • Fjäril kär

    Att han lämnade henne han var otrogen med betyder inte per automatik att han vill ha dig tillbaka. I så fall hade han redan kommit tillbaka till dig..

    Självklart är det din frihet att säga att du vill börja om igen men var på det klara med konsekvenserna av att ställa frågan till honom. Hur hanterar du ett nej tex? Hur kommer det att bli i fortsättningen med samarbete med barnen om han inte vill?

    Ni känner varandra, vill du ta upp frågan så gör det, men gå varligt fram. Var rädd om dig.

  • Anonym (svar)

    Jag går inte in på vad jag tycker och tror om otrohet eller om han är ett kräk etc.
    Svar på din fråga.

    Om ni samarbetar runt barnet/barnen så är väl det en naturlig utgångspunkt?
    Skicka till honom och säg att det kanske skulle vara bra om ni träffades och pratade lite, att det skulle kännas bra istället för meddelanden.

    Antyd att det kan vara bra också att börja på ny kula runt relationen (föräldrarskapet) och föreslå att han kommer förbi på en fika nån gång med barnet/barnen.
    Det kan också vara bra för barnet att se att ni faktiskt fungerar och kan samsas etc. trots att ni inte längre är ihop.

    Utifrån hur det går får du fundera på hur du ska gå vidare.

  • Anonym (Anna)

    Bjud honom på fika till att börja med..

    Tror du känner av kemin mellan er ganska snabbt då?

    Känns som du vill göra ett nytt försök ändå?

    Om det känns bra så tycker jag du ska gå ALL IN där och då, du lär märka om han då känner likadant!

  • Anonym (Sviken och lämnad)
    Vanessa89 skrev 2020-09-20 17:53:24 följande:

    Du vill alltså ha tillbaka honom för att du har någon föreställning om att allt kommer bli som förut? Och att alla dom gångerna han valde att stoppa sin kuk i den andra kvinnans fitta kommer att försvinna ur ditt minne? Han valde ju att dumpa dig, men du kanske har svårt att hajja vinken?


    Oh, jesus, hur kunde jag tro att jag skulle få något seriöst svar här?

    Jag skiter i hur många gånger han har stoppat sin kuk i hennes fitta, eller i någon annans fitta för den delen. Sådant är hisoria. Jag bryr mig mer om förutsättningarna för att kunna leva ihop igen och ser framåt. Och nej, varför skulle jag vilja att det blev som förut, då finns det ju ingen anledning att börja om. Det jag vill utforska är just möjligheten att kunna BÖRJA OM.
  • Anonym (Sviken och lämnad)
    Anonym (Oljebyte) skrev 2020-09-20 17:58:58 följande:

    Jag tror att du skapar en jobbig tillvaro för er båda två om du försöker säga något om du inte faktiskt vet hur han ställer sig till eventuella känslor.

    Försök kanske att luska lite mer innan du säger något. Kolla om han dejtar, vad han tycker om singellivet, om han saknar nån att älska etc etc.. Ställ frågor utifrån han själv utan att blanda in dig. Ta reda på vart han står i sina egna tankar. Kanske lite längre fram föreslå fika vid hämtning/lämning av barn, kolla om han vill följa med på nån familjeaktivitet typ museum. Kanske också försöka vara förtrolig och berätta något privat, typ att du inte dejtar eller något du av olika skäl är bekymrad över som du skulle vilja ha lite feedback på. Eller bara kasta ut ett sms och säga att du har tråkigt och vill slänga käft en stund.

    Du märker rätt snabbt om intresse finns vartefter du får svar och hur han agerar på frågor om fika etc


    Tack för ett värdefullt råd och det är nog den vägen jag kommer försöka med. Oavsett hur det går med eventuellt förhållande känner jag att jag har förlorat en för mig värdefull vän som jag vill återfå.
Svar på tråden Få tillbaka exman