• Emelie 01

    Sekret och Äl test säger olika

    Hej, 
    Jag behöver hjälp att förstå varför min kropp sänder olika signaler. 
    Jag har regelbunden mens på 27 dagar, kan ibland ligga +-1 dag. 
    Använder mig av Clearblue Advance fertilitetsmonitor. 

    Förra månaden hade jag max utslag på CD 14, 15. Dag 16 Så sjönk den.
    Fertilt sekret med blodstrimmor i CD16 

    Denna månaden fertilt sekret CD 9,10,11 sen helt torrt under CD 12 och 13. Idag CD 14 vattning/ vitaktig flytning. ( alltså inte utdragbara, utan våta) Ursäkta detaljerad info. CD11 och 12 hade jag foglossningssmärta precis som när jag är gravid. 
    Clearblue indikerar ingen höjning av LH alls än så länge. Men så eftersom det känns i kroppen som det skulle kunna vara ÄL dags köpte jag vanliga stickor. 
    Jag bifogar en bild på stegringen.

    Kan man ens bli gravid när man inte har ÄL sekret? Kan ägget ha lossnat eller har det försökt lossa och inte kunnat?  Har någon annan haft så här ock lyckats bli gravid ?


     


    Vi har försökt så många månader nu och vill ju ge allt men det känns så svårt när kroppen sänder olika signaler. Till saken är också att vi har sex varannan dag och kanske lite mer under ÄL. 
    Har lämnat blodprover idag hos GYN för undersökning av eventuella fel/ brister. men jag vill ändå ge allt denna månaden ändå. 

  • Svar på tråden Sekret och Äl test säger olika
  • Anonym (Anonym)

    Så länge du har ägglossning (vilket testerna visar) så kan du bli gravid. Sekretet är inte avgörande. För att öka dina chanser bör du få orgasm strax före mannen eftersom det utsöndras fertilt sekret då som hjälper spermierna upp, jag läste om det här bara för några veckor sedan.

Svar på tråden Sekret och Äl test säger olika