• Mon 21 Sep 2020 12:44
    827 visningar
    13 svar
    13
    827

    Bruna flytningar (hjälp)

    Hallå! Skulle behöva lite hjälp..


    Jag plussade tidigt, på ÄL+9 (15/9. Men 5 dygn senare på BIM (20/9), så fick jag en ljusbrun flytning (väldigt ljus), som höll i sig i ca ett dygn, sytes enbart när jag torkade mig vid toabesök, så inga större mängder. BIM var alltså igår.
    Då jag haft dåliga erfarenheter av små blödningar i tidig graviditet, (dock har dessa varit röda och kommit i v.6 först)..så är det oundvikligt att inte bli orolig. Skulle vilja höra om det är fler som varit med om liknande och vad ni tror om min prognos.. 

    Jag skulle vilja höra om de är fler som varit med om ungefär samma sak och hur det gick för er? - förstår att det enbart är tiden som kan utvisa hur det går, men skulle vilja höra andras erfarenheter.

    Det är första barnet och vi har haft ett riktigt tufft år, känns verkligen som att det borde få vara vår tur denna gång.  

  • Svar på tråden Bruna flytningar (hjälp)
  • Mon 21 Sep 2020 12:50
    #1

    Nojig som man är så tog jag ett nytt test igår på BIM, det såg ut såhär:


    Och har en bild på ett test från i fredags (3 dygn innan):


    Så av testerna att döma har ju HCG ökat på...Men det säger ju såklart inte allt.

  • Tue 22 Sep 2020 07:46
    #2

    Ingen?

  • Anonym (Hmm)
    Tue 22 Sep 2020 08:25
    #3
    Levnudösen skrev 2020-09-21 12:50:06 följande:

    Nojig som man är så tog jag ett nytt test igår på BIM, det såg ut såhär:

    Och har en bild på ett test från i fredags (3 dygn innan):

    Så av testerna att döma har ju HCG ökat på...Men det säger ju såklart inte allt.


    Tycker det första ser starkare ut?

    Men att du har en lite färgad flytning behöver inte betyda nåt alls.
  • Tue 22 Sep 2020 08:33
    #4
    Anonym (Hmm) skrev 2020-09-22 08:25:39 följande:
    Tycker det första ser starkare ut?

    Men att du har en lite färgad flytning behöver inte betyda nåt alls.

    Det första är det senaste testet, kanske var otydligt skrivet av mig.


    Okej tack! Har så himla dålig erfarenhet bara, haft två MA under detta året, så hjärnan spinner iväg direkt. 

  • Tue 22 Sep 2020 08:45
    #5

    Hade bruna flytningar i början tre ggr. Är i v 20 nu :)

  • Tue 22 Sep 2020 09:12
    #6

    V 21* menade jag x)

  • Anonym (Vecka­16)
    Tue 22 Sep 2020 19:30
    #7

    Jag hade ljusbruna flytningar i början av graviditeten. Jag var också väldigt orolig och googlade massor. Är nu i vecka 16 och allt har hittills sett bra ut. Har sett babyn på ultraljud och hört hjärtljud :)

  • Anonym (Siri)
    Tue 22 Sep 2020 19:47
    #8

    Med mitt första barn hade jag ganska mycket bruna flytningar i typ vecka 6 och se kommer tillbaka i vecka 8. Var superrolig, men allt gick bra och nu är hon en trotsig liten 4 åring :)

  • Anonym (Jag med)
    Tue 22 Sep 2020 20:21
    #9

    Jag hade BIM i torsdags den 17 september, testade negativt på BIM och BIM+2, kände av lätt molvärk. Ingen mens i sikte så här långt. Sedan ÄL runt den 3 september hade jag vita lotionliknande flytningar. På BIM+3 upptäckte jag ljusrosa flytning vid 1 tillfälle när jag torkade mig, så endast på pappret. Igår på BIM+4 fick jag bruna flytningar på pappret och lite på trosskyddet. Vaknade inatt av en djävulsk mensvärk men fick bara en pytteliten brun flytning. Mensvärken höll i sig och mensen kom med dunder och brak vid lunch idag på BIM+5.

    Hoppas det går bättee för dig.

  • Thu 24 Sep 2020 16:27
    #10
    Matrix123 skrev 2020-09-22 08:45:06 följande:

    Hade bruna flytningar i början tre ggr. Är i v 20 nu :)


    Tack, lugnande att höra! Och grattis :D
    Har inte sett något mer på flera dagar nu, och testerna ökar på fint så antar att det ej va någon fara :)

  • Thu 24 Sep 2020 16:29
    #11
    Anonym (Vecka16) skrev 2020-09-22 19:30:19 följande:

    Jag hade ljusbruna flytningar i början av graviditeten. Jag var också väldigt orolig och googlade massor. Är nu i vecka 16 och allt har hittills sett bra ut. Har sett babyn på ultraljud och hört hjärtljud :) 


    Skönt att höra att allt gått bra trots bruna flytningar! :)
    Längtar tills jag få se plutten på ultraljudet också!

  • Thu 24 Sep 2020 16:30
    #12
    Anonym (Siri) skrev 2020-09-22 19:47:27 följande:

    Med mitt första barn hade jag ganska mycket bruna flytningar i typ vecka 6 och se kommer tillbaka i vecka 8. Var superrolig, men allt gick bra och nu är hon en trotsig liten 4 åring :)


    Väldigt skönt att höra att det gåt så bra för många trots dessa flytningar. Tack för att ni delar med er :)
  • Thu 24 Sep 2020 16:32
    #13
    Anonym (Jag med) skrev 2020-09-22 20:21:26 följande:

    Jag hade BIM i torsdags den 17 september, testade negativt på BIM och BIM+2, kände av lätt molvärk. Ingen mens i sikte så här långt. Sedan ÄL runt den 3 september hade jag vita lotionliknande flytningar. På BIM+3 upptäckte jag ljusrosa flytning vid 1 tillfälle när jag torkade mig, så endast på pappret. Igår på BIM+4 fick jag bruna flytningar på pappret och lite på trosskyddet. Vaknade inatt av en djävulsk mensvärk men fick bara en pytteliten brun flytning. Mensvärken höll i sig och mensen kom med dunder och brak vid lunch idag på BIM+5.

    Hoppas det går bättee för dig.


    Jag förstår. Tråkigt att det ej blev något. :(
    Men jag har plussat, plussade 5 dagar innan BIM. Och testerna har fortsatt att öka på sig bra, och flytningarna nu har varit helt normala denna veckan. Så antar att det inte var någon fara.
Svar på tråden Bruna flytningar (hjälp)