• Tjej9000

    Mina barn tycker inte om min nya kille och exmannen misshandlar mig psykiskt

    Hej! Skulle verkligen behöva hjälp. Har två barn 9 samt 11 år gamla. Jag skiljde mig för cirka 5 år sedan. Innan jag skiljde mig så levde jag med en man som nästan aldrig var hemma och vi hade många problem i förhållandet som gjorde att jag till slut valde att gå. När vi gick i från varandra bodde barnen hos mig endast samt att jag fick vårdnaden av honom. Efter cirka 1 år började han ha barnen varannan helg och efter ytterligare 3 år började han barnen varannan vecka. Under hela denna tiden har han konstant trakasserat mig underminerat mig som förälder inför barnen osv. Vi har suttit på soc ett flertal gånger kring att samarbete och kommunikation inte funkar. Varje gång så är det han som avslutar soc kontakten för att sedan orosanmäla mig en tid senare när han inte är nöjd med något.

    Nu till dagsläget sedan fyra år tillbaka har jag träffat en kille som har två egna barn själv. Och för cirka två år sedan valde vi att gå in i ett seriöst förhållande. Vi är särbos och har två hus men sover dock mesta tiden ihop ändå. Under hela denna tiden har exet bråkat med mig och vill förstöra för mig. Han underminera min nya man och vill barnen ska tycks illa om honom, och ja barnen är svartsjuka kring min nya då de levt så mycket med mig själv samt de gillar inte hans barn. Men när de träffas funkar de alltid ändå. Dock har barnen uttryckt att de tycker de är jobbigt att hans barn är med så mycket som de är.

    Förra veckan fick jag en ny orosanmälan från soc då pappan hävdar att dottern sagt att mina nya man dricker mycket och en av hans ska ha slagit min pojk. Sedan när soc pratade me barnen ska barnen sagt jättemycket negativt om mig och bara positivt om pappan. Tillägga då att barnen hade vid detta tillfället varit hos sin pappa över en vecka. Och de brukar må dåligt och ha andra tankar när de varit hos honom.

    Därför säger soc nu att de rekommenderar att jag inte ska umgås med min man när barnen är hos mig.. jag har nog aldrig varit så paff. Och det är precis detta pappan strävat efter att jag ej ska ha någon. Det varken stämmer att min exman skall dricka så mycket eller att någon ska ha blivit slagen. Jag är helt mållös. Va ska jag göra??? Och pappan använder detta för att trycka ner mig ännu mer och förminska mig flr barnen. Är orolig för barnen för de måste må jättedåligt av att pappan manipulera dem kring mig. Samt jag är rädd för va detta skall leda till.

  • Svar på tråden Mina barn tycker inte om min nya kille och exmannen misshandlar mig psykiskt
  • Tjej9000
    Tjej9000 skrev 2020-09-21 18:42:24 följande:

    Hej! Skulle verkligen behöva hjälp. Har två barn 9 samt 11 år gamla. Jag skiljde mig för cirka 5 år sedan. Innan jag skiljde mig så levde jag med en man som nästan aldrig var hemma och vi hade många problem i förhållandet som gjorde att jag till slut valde att gå. När vi gick i från varandra bodde barnen hos mig endast samt att jag fick vårdnaden av honom. Efter cirka 1 år började han ha barnen varannan helg och efter ytterligare 3 år började han barnen varannan vecka. Under hela denna tiden har han konstant trakasserat mig underminerat mig som förälder inför barnen osv. Vi har suttit på soc ett flertal gånger kring att samarbete och kommunikation inte funkar. Varje gång så är det han som avslutar soc kontakten för att sedan orosanmäla mig en tid senare när han inte är nöjd med något.

    Nu till dagsläget sedan fyra år tillbaka har jag träffat en kille som har två egna barn själv. Och för cirka två år sedan valde vi att gå in i ett seriöst förhållande. Vi är särbos och har två hus men sover dock mesta tiden ihop ändå. Under hela denna tiden har exet bråkat med mig och vill förstöra för mig. Han underminera min nya man och vill barnen ska tycks illa om honom, och ja barnen är svartsjuka kring min nya då de levt så mycket med mig själv samt de gillar inte hans barn. Men när de träffas funkar de alltid ändå. Dock har barnen uttryckt att de tycker de är jobbigt att hans barn är med så mycket som de är.

    Förra veckan fick jag en ny orosanmälan från soc då pappan hävdar att dottern sagt att mina nya man dricker mycket och en av hans ska ha slagit min pojk. Sedan när soc pratade me barnen ska barnen sagt jättemycket negativt om mig och bara positivt om pappan. Tillägga då att barnen hade vid detta tillfället varit hos sin pappa över en vecka. Och de brukar må dåligt och ha andra tankar när de varit hos honom.

    Därför säger soc nu att de rekommenderar att jag inte ska umgås med min man när barnen är hos mig.. jag har nog aldrig varit så paff. Och det är precis detta pappan strävat efter att jag ej ska ha någon. Det varken stämmer att min man skall dricka så mycket eller att någon ska ha blivit slagen. Jag är helt mållös. Va ska jag göra??? Och pappan använder detta för att trycka ner mig ännu mer och förminska mig flr barnen. Är orolig för barnen för de måste må jättedåligt av att pappan manipulera dem kring mig. Samt jag är rädd för va detta skall leda till.


  • Tow2Mater

    Ja du, följ rådet att fokusera enbart på barnen när du har dem, och pojkvännen när barnen är hos sin pappa. Ge inte pappan fyr under elden hos soc.

  • Kvittning

    Instämmer att fokusera lite mer på varannan vecka med barnen och varannan med mannen, men ni måste såklart kunna ha ett liv tillsammans allihop också. 

    Barnen är ju gamla nog att prata med så prata med dem. Vad är det som de har problem med? Förstår det att vuxna ofta har behov av att ha en partner i sitt liv och att du också är en människa med relationer utanför er lilla enhet? 

    Och utan att vara anklagande eller prata skit om pappan, fråga om det är så att pappan säger saker om dig och din nya som påverkar dem till att tycka som han gör och inte känna själva. 

Svar på tråden Mina barn tycker inte om min nya kille och exmannen misshandlar mig psykiskt