• Madups

    Skengravid?

    Hallå! Jag undrar om jag inbillar mig bara men har fått en hel del gravidsymtom de senaste veckorna, jag märkte bland annat att blodådrorna på brösten har blivit väldigt tydliga och det har spänt till i bröstvårtorna som det gör när man börjar producera mjölk. För några dagar sen började jag känna nå slags rörelser i mitten en bit under naveln och idag har det fladdrat rejält när jag legat still. Känns precis som jag minns att fortserrörelser gör och inte vanliga tarm rörelser. Har också haft en oförklarlig trötthet/utmattning och får ofta blodtrycksfall. MEN, jag har tagit två negativa grav test och har ätit p piller under hela tiden (slarvat lite så risken finns ju, en välkommen risk isåfall) .

    Det jag undrar är om det är någon mer som varit i samma sits med negativa test osv men ändå varit gravid, och vad kan man göra, begära blodprov hos HC så dom tror man är knäpp? ????

  • Svar på tråden Skengravid?
  • Jag är bara jag

    Det är extremt ovanligt att inte få plus på gravtest om man är gravid. Endast läst om det en enda gång under alla år här på F.L Hon fick veta det på VUL och då var hon i v.11 med idel minus på gravtest innan! Om du vill ha ett hundraprocentigt svar får du antingen göra VUL eller skicka in blodprov till Werlabs för att kolla hcg.

Svar på tråden Skengravid?