• Msnolastname

Försöker ..

Jag har försökt att bli gravid i snart ett år, och jag hoppas ju såklart varje månad. En sak jag tycker är lite påfrestande är hur man vet om man har mensvärk eller om man är gravid. Jag får alltid ömma bröst innan mens, och då börjar man ju alltid tänka, sen kommer lite mensvärk och strålningar ut i ryggen och då blir jag besviken för då ger jag upp och tänker att mensen kommer.

Min fråga är väl vad för symptom ni har haft? Jag har hört att tidig graviditet och mensvärk är väldigt lika. Börjar bara bli väldigt trött på att bli besviken varje månad :(

• Svar på tråden Försöker ..
  • Anonym (M)

Jag kräktes upp frukosten när jag var gravid med mitt första barn.

Med andra barnet minns jag inte om jag hade så mycket klockrena symtom. Med tredje fick jag mörkare bröstvårtor.

Det bästa är att inte hålla på och överanalysera. Vänta tills mensen är sen och ta ett test då.

• Msnolastname

Mensen är sen nästan varje månad, är nog för att jag tänker på det, vet inte riktigt hur jag ska göra för att inte tänka

• Anonym (M)
    Msnolastname skrev 2020-09-22 21:10:18 följande:

Mensen är sen nästan varje månad, är nog för att jag tänker på det, vet inte riktigt hur jag ska göra för att inte tänka

Om den är sen nästan varje månad så har du välj en längre menscykel än du tror?
Svar på tråden Försöker ..