Positivt ägg.test i 3 dagar?

Kan någon hjälpa mig att tyda detta? När har min ägglossning varit? Kände av det igår och i föregår samt lite idag. Men kan man verkligen testa positivt 3 dagar i rad?
Du är inte gravid då? Då kan det var positivt på ägglossningstest :)
Någon som vill vara med i min privata grupp (ingen kan se att gruppen existerar om man inte är inbjuden i den) på facebook för oss som försöker bli gravida? Där vi kan diskutera allt med varann i resan mot plusset? Skriv pm till mig med namn Och beskrivning på hur din profilbild ser ut! :)
Om kroppen har svårt att få ägget att släppa så kan lh:t (hormonet som tester reagerar på) vara högt flera dagar i rad = positivt ägglossningstest flera dagar i rad.
Vilken dag i cykeln är du idag? Har du regelbundna cykler? Brukar du få ägglossning på samma dag eller varierar det?
Om kroppen har svårt att få ägget att släppa så kan lh:t (hormonet som tester reagerar på) vara högt flera dagar i rad = positivt ägglossningstest flera dagar i rad.
Vilken dag i cykeln är du idag? Har du regelbundna cykler? Brukar du få ägglossning på samma dag eller varierar det?
Jag undrar lite samma sak Jag har alltid haft en regelbunden cykel på 28 dagar men nu har jag inte haft mens sedan augusti (den började 9/8) och det var inte förrän nu i helgen som ägglossningstesten visade positivt! Då blev det positivt både fredag eftermiddag (2/10) och söndag eftermiddag (4/10), och jag har haft fertila flytningar fre-lör samt lite "mensvärk" lör-mån. Hur vet jag om och isåfall när ägglossningen varit, för flytningarna kommer väl innan ägget släpper? Bör jag göra ett ägglossningstest idag igen, den 5/10? (Och ja, jag har testat graviditetstest så sent som igår men jag är tyvärr inte gravid).
Tack ännu en gång Jenzia för att du orkar svara på alla frågor - jag känner mig fortfarande som en novis när det gäller min egen kropp och cykel eftersom jag ärligt talat inte funderat på dessa saker förrän nu senaste månaderna sedan vi bestämde oss för att börja försöka bli med barn Hoppas att jag hade ägglossning denna gång då den uteblev under aug/sep. Ska kolla runt lite om tempning, om det är en metod som kan passa mig.
Tack igen!
Aah, det var ett väldigt bra råd! Det hade jag inte tänkt på eller läst om (det lilla jag hunnit läsa på om tempning) - det låter väldigt klokt det du säger
Tack igen och lycka till du med, ska bli spännande att följa i de olika trådar vi båda är involverade i och jag håller tummarna för att du får svaren från snart och att vi båda kan få bli föräldrar nästa år