• bazzinga01

    Personlighetsstörning hos andra föräldern

    Hej!

    Detta kanske låter lite konstigt... Men jag söker föräldrar som är separerade och har delad vårdnad, där andra föräldern har någon slags personlighetsstörning. Alltså t. ex. narcissistisk personlighetsstörning eller liknande, som gör det svårt att dela föräldraskapet p.g.a...

    Ja, du som vet, du vet. Helt enkelt svårigheter pga den andra förälderns egenskaper som hör till liknande diagnos. Skulle vara skönt att ha någon att bolla tankar osv med när det inte finns så många i närheten som förstår hur det är.

  • Svar på tråden Personlighetsstörning hos andra föräldern
  • Hanna987

    Hej

    Vet inte om min exman har någon personlighetsstörning men något är det.

    Klarar inte av det.

  • ipal

    Räcker upp handen på den! Bollar gärna dina tankar kring detta, för jag är övertygad om att vi har samma problem. Och det blir bara värre ju äldre personen blir!

  • Hanna987

    Ja jag förstår hur det är.

    Har mina barn varannan vecka och det är så jobbigt då jag aldrig vet om min exman ljuger när jag frågar honom om det barnen nämnt. Enligt honom stämmer det inte.

    Jag har så svårt att leva ett ?normalt? liv . Inget är kul och är så förbannad på hans beteende.

    Samtalar på bup och socialen och då låter allt så jäkla bra men så fort något sånt är inblandat så är allt så positivt och han fattar inte vad problemet är. Men sen när möten är över då kommer det nedbrännande Mail

  • Daria99

    Jag känner också igen detta. Var ska jag börja? När han är på bra humör går allt rätt så bra, men när han mår dåligt går det ut över vårt barn. Han tex hindrar oss från att prata i telefon. Skulle jag drista mig till att ta upp problemen med socialen blir han ännu värre och svårare att ha att göras med. Det är ett ekorrhjul, utan förbättring.... :(

Svar på tråden Personlighetsstörning hos andra föräldern