• Anonym (Jonna)

    Är han otrogen??

    Jag och min pojkvän har varit tillsammans 3 år, har ett barn på 1 år. Vi har alltid haft sex ganska mycket. Enligt mig iaf. 3-5 gånger i veckan, även när jag var gravid och 1 månad efter förlossningen var jag igång igen... men nu senaste tid så kan det gå 10 dagar utan att vi har sex. Vi ligger högst 1 gång i veckan oftast mindre än så. Jag tar på honom ofta o suger o smeker. Får ingen respons alls, han bryr sig inte ens om han kommer eller inte... när vi har sex så tar det väldigt lång tid för han att komma trots att vi inte haft sex på typ över en vecka eller mer. Kan suga typ 15 min sen ha sex 30 min innan han kommer.. jag har frågat om han tycker det är jobbigt att jag tar på han o suger o så, han säger att han gillar och att det är mysigt när jag gör det....

    Visst han jobbar och är ofta trött o så , då vi har småbarn.. men har aldrig hindrat han förut? Vi har legat fast han jobbat och varit trött...

    Tror inte han är otrogne då jag inte sett några tendenser? Och vi är med varan väldigt mycket när han inte jobbar. Aldrig sett han skriva med andra tjejer. Han mår bra psykiskt så det är inte det. det enda jag kan komma på är att han tappat attraktionen? Eller att jag inte är så skön att ligga med? Eller att han är trött? Men han verkar aldrig ta nåt tillfälle till det... han tar initiativ högst 2 gånger per månad och då är det ofta att han har bråttom att trycka in den...

    Jag vill ha sex för närhet och bekräftelsen... Känner mig sämst då han inte verkar vilja ha mig. Har pratat med han om detta och han säger att han fortfarande har attraktion och gillar att ligga med mig... känns som jag aldrig kommer få reda på sanningen..

    Han berättade förut att han o hans ex låg varje dag... förstår inte varför hon duger men inte jag? Är normalviktig, dom flesta skulle nog beskriva mig som söt och naturlig...

    kan det kanske vara att han är otrogen? Han träffar nån men döljer det väldigt bra? Han runkar aldrig heller.. tycker det är sjukt att man inte vill komma på 10-14 dagar som kille....

  • Svar på tråden Är han otrogen??
  • Anonym (Fråga)

    Fråga honom. Ni måste kunna prata med varann.

  • Anonym (Anonym)

    Märkligt att du inte upptäckt det alla småföräldrar går igenom, nämligen den extrema sömnbrist man drabbas av, plus att han jobbar dessutom. Han orkar väl inte helt enkelt.

  • Anonym (Hmm)

    Om allt du säger stämmer så ser jag inga direkta "varningstecken", alltså på att han skulle vara otrogen. Jag tänker mest på mig själv (kvinna dock). Jag har problem med att jag tänder på min partner i kanske ett halvår. Sen spelar det ingen roll hur mycket jag älskar honom, tycker han är skitsnygg, bäst av alla, sexig, vet att han är bra i sängen osv. Jag kan helt enkelt inte bli upphetsad om det inte är nytt, hur fantastiskt det än är i min hjärna. Kroppen reagerar inte som jag vill och tillslut är sex ointressant. Detta har jag hört/läst inte är så himla ovanligt ändå. Prata. Ni har ändå barn tillsammans och borde vara tillräckligt nära varandra för att kunna vara ärliga. Be honom läs vad jag beskrivit nu, fråga om det handlar om det o säg att du inte blir arg. Du vill fixa det. Säg till honom att du tror att han också vill ha ett fungerande sexliv och att du vill att ni ska hjälpas åt. Fixa tillsammans, utan skambeläggning osv.

  • Tecum

    Misstänker att han inte känner samma attraktion för dig som tidigare. Förhoppningsvis är det bara tillfälligt.

    Håller med övriga, försök prata om det utan att anklaga.

  • Tukt

    Han kan ju ha typ fem dödliga sjukdomar också.
    Eller så är han bara småbarnsförälder. Brukar sällan vara någon större skillnad! ;)

  • Anonym (tjolahopp)
    Tukt skrev 2020-09-23 21:27:02 följande:

    Han kan ju ha typ fem dödliga sjukdomar också.
    Eller så är han bara småbarnsförälder. Brukar sällan vara någon större skillnad! ;)


    Ja och om man misstänker att man har 5 dödliga sjukdomar pga symptom så går man ju och kollar upp det och inte bara låter det vara tills man dörr mitt i middagen med fejset i soppan eller hur?

    Men här tycker du att TS bara ska skita i det och lalla vidare som inget hänt. Hur går det ihop med din liknelse?
  • Anonym (Grabb)

    Skulle nog inte ta det som klassiska tecken på att han är otrogen... finns enligt mig inga tydliga tecken...

    Hur såg ert sexliv ut då ni hade "mycket" sex? Tänker främst på att ta initiativ?

    Vidare, du skriver att du var redo tätt efter din förlossning, och att ni blev småbarnsföräldrar. Han kanske inte är helt redo att återgå till samma frekvens som tidigare.

    Du skriver att ni umgås mycket (ingen tid för att vara otrogen), men vad gör ni med umgängestiden? 

    Som småbarnsförälder är det ju väldigt lätt att man går upp i "familjelivet", både på gott och ont. Fördomsfullt så kan man säga att det ofta är kvinnan/mamman som gör det främst/mest, men även vi män gör ju så. Kanske kan det vara något sådant som klämmer och som går ut över sex-och samlivet.

    Nää, jag tycker inte att det luktar otrohet, snarare kanske det handlar om andra prioriteringar, minskad "lust", stress (som inte syns!).

    Öppna upp för ett snack, prata mer om betydelsen av ett bra sex-och samliv och vad det ger, hur det får dig att må, snarare än att prata om "bristen på sex" och andra saker.

    Han verkar ju uppskatta det du gör (för honom), men förklara vad som är viktigt för dig.

    Lugnt, stillsamt, vid ett lämpligt tillfälle (gärna när bebben sover sött).

  • Tukt
    Anonym (tjolahopp) skrev 2020-09-24 12:42:18 följande:
    Ja och om man misstänker att man har 5 dödliga sjukdomar pga symptom så går man ju och kollar upp det och inte bara låter det vara tills man dörr mitt i middagen med fejset i soppan eller hur?

    Men här tycker du att TS bara ska skita i det och lalla vidare som inget hänt. Hur går det ihop med din liknelse?
    Om du faktiskt läser mitt inlägg, ser du att det är en liten smajly på slutet.
  • Anonym (38 år)

    Det är ju naturligt/vanligt att lusten minskar när man får familj och är allmänt tröttare. Nu vet jag inte hans ålder men det är ganska vanligt att lusten hos män sjunker efter typ 35 år eller nåt sånt.

    Mitt råd är att prata med honom, utan att anklaga. Säg ?jag har märkt att vi ligger mer sällan. Är det okej för dig eller beror det på nåt vi kan ändra på??

  • Anonym (Li)

    Prata med honom igen och säg att du verkligen blir orolig när han har förändrats så..

  • Anonym (tt)

    Ts verkar mycket på "Jag tar på honom ofta o suger o smeker" Kanske stanna upp och läsa av om det finns intresse?

  • Anonym (Rödluvan)

    Verkar vara något annat som stör honom. Har han förändrats förutom sexet. Kanske humör, beteende eller annat?

Svar på tråden Är han otrogen??