• Anonym (Riri)

    6 v sen hade jag MF, stort plus i stickan idag. Foto! Hjälp

    Började blöda 6 v sedan, dock aldrig bekräftad missfall utan bara misstanke- för tidigt på vul. Har hoppat mellan 1-2 på digital men haft mest 2-3. Idag var strecket stickan stark, fattar ingenting. Har vul inbokad om 2 v för kontrollera. Har jag blivit gravid på nytt kanske?

    Har blödigt i snart 6 v, dock sparsamt och någon dag något mer rikligt. Enligt barnmorskan skulle jag vara i vecka 5-6 (var hos dem när jag precis plussade, ca 6 veckor sen).

    Jag är så förvirrad. Tankarna äter upp mig. Är väldigt tacksam över alla svar.

  • Svar på tråden 6 v sen hade jag MF, stort plus i stickan idag. Foto! Hjälp
  • Anonym (Troligt)

    Inte säkert du haft m.f alls. Man kan blöda ändå. Om du blött hela tiden, men inte mycket är det mycket orimligt att tro att du blivit gravid på nytt. Då skulle du först ha behövt blöda ut allt gammalt, sen fått ny slemhinna, sen fått äl och sen blivit gravid. Men endast VUL kan ge säkert svar.

  • Anonym (Kvinna31)

    En bekant till mig började blöda tidigt och visade sig att hon fått missfall på ett utav två foster.

  • Anonym (Riri)
    Anonym (Troligt) skrev 2020-09-24 15:44:58 följande:

    Inte säkert du haft m.f alls. Man kan blöda ändå. Om du blött hela tiden, men inte mycket är det mycket orimligt att tro att du blivit gravid på nytt. Då skulle du först ha behövt blöda ut allt gammalt, sen fått ny slemhinna, sen fått äl och sen blivit gravid. Men endast VUL kan ge säkert svar.


    Ok tack för infon. Om jag fortvarande är gravid så oroar jag mig att det ej stigit på digitala till +3. Dessa 2 veckor känns som år.. vet varken in eller ut.
  • Anonym (Troligt)
    Anonym (Riri) skrev 2020-09-24 16:02:59 följande:
    Ok tack för infon. Om jag fortvarande är gravid så oroar jag mig att det ej stigit på digitala till +3. Dessa 2 veckor känns som år.. vet varken in eller ut.
    De digitala testen är ju inte fullt pålitliga så gå inte efter dom. VUL är det enda.
  • Anonym (Riri)
    Anonym (Troligt) skrev 2020-09-24 16:47:36 följande:

    De digitala testen är ju inte fullt pålitliga så gå inte efter dom. VUL är det enda.


    Ok. Får hoppas på det bästa.

    Blödning plus inga sympton (försvann en dag innan jag hade blödning med klumpar) och den varade 2 dagar utan smärta, lite mensvärk bara. Så tror i värsta fall så har jag kvar lite rester...
Svar på tråden 6 v sen hade jag MF, stort plus i stickan idag. Foto! Hjälp