• Skogssport

    Tips på aktiviteter att göra ihop med sitt barn?

    Gärna tips från er som har aktiviteter ihop med era barn!

    (Anonym okej)

  • Svar på tråden Tips på aktiviteter att göra ihop med sitt barn?
  • Jag är bara jag

    Det beror ju på hur gammalt barnet är, var ni bor, vad du vill och orkar och vad du har råd med. Förr oss med småbarn räcker en skogspromenad långt. Glad  Sång o lek-grupper. Badhuset för äldre barn.

  • Anonym (Trail)

    Hela familjen springer, men i synnerhet är det jag och sonen som är ute mest.

    Vi tränar tillsammans på måndagar och onsdagar i en löpgrupp med fokus på långlöp/trail/ultra och utöver det så kör vi egna kvällsrundor på tisdagar och torsdagar (5-7 km), samt lördag- och söndagsmorgnar (också 5-7 km).

    På gruppträningar brukar det bli milen/milen och en halv ungefär. Det beror lite på om det är ren och skär löpning på passen, eller inkluderat intervall/styrka/teknik.

    Andra exempel är:

    Orientering

    Tennis

    Scouter

    Golf

    Schack

    Padel

    Kanot/kajak

    Vindsurf

    Simning

    Bowling

    Dans

    Biljard

    Dart

    Konståkning

    Beror ju lite på vad ni har där ni bor, men generellt går lagsporter bort.

    Vill man utföra idrott ihop med sitt barn så är det individuella sporter man får sikta in sig på. Vi gjorde det som ett aktivt val. Mina polare spelade alla fotboll som barn medan jag sprang, spelade tennis och orienterade. När vi var 15-16 slutade de flesta men jag fortsatte. Kan säga att man ser skillnad på oss idag. Nä, ska man hålla igång hela livet så är det individuella sporter som gäller. Lagsporter varar för kort tid.

  • Skogssport
    Jag är bara jag skrev 2020-09-24 17:00:27 följande:

    Det beror ju på hur gammalt barnet är, var ni bor, vad du vill och orkar och vad du har råd med. Förr oss med småbarn räcker en skogspromenad långt.   Sång o lek-grupper. Badhuset för äldre barn.


    12 år, bor i en mellanstor stad, vill och orkar allt har råd med det mesta.
    Anonym (Fore) skrev 2020-09-24 17:20:18 följande:

    Hur gammalt är barnet?


    12 år.
    Anonym (Trail) skrev 2020-09-24 17:26:38 följande:

    Hela familjen springer, men i synnerhet är det jag och sonen som är ute mest.

    Vi tränar tillsammans på måndagar och onsdagar i en löpgrupp med fokus på långlöp/trail/ultra och utöver det så kör vi egna kvällsrundor på tisdagar och torsdagar (5-7 km), samt lördag- och söndagsmorgnar (också 5-7 km).

    På gruppträningar brukar det bli milen/milen och en halv ungefär. Det beror lite på om det är ren och skär löpning på passen, eller inkluderat intervall/styrka/teknik.

    Andra exempel är:

    Orientering

    Tennis

    Scouter

    Golf

    Schack

    Padel

    Kanot/kajak

    Vindsurf

    Simning

    Bowling

    Dans

    Biljard

    Dart

    Konståkning

    Beror ju lite på vad ni har där ni bor, men generellt går lagsporter bort.

    Vill man utföra idrott ihop med sitt barn så är det individuella sporter man får sikta in sig på. Vi gjorde det som ett aktivt val. Mina polare spelade alla fotboll som barn medan jag sprang, spelade tennis och orienterade. När vi var 15-16 slutade de flesta men jag fortsatte. Kan säga att man ser skillnad på oss idag. Nä, ska man hålla igång hela livet så är det individuella sporter som gäller. Lagsporter varar för kort tid.


    Wow tack för tips!
  • Skogssport
    Mrs Green skrev 2020-09-26 14:23:54 följande:

    Jympa på Friskis&Svettis, badminton och boule.


    Kul, tack. Badminton är ju roligt.
Svar på tråden Tips på aktiviteter att göra ihop med sitt barn?