• Anonym (US)

Barn tvingas på att titta och diskutera nakna vuxna kroppar - Har kroppsaktivismen gått för långt?

https://www.dr.dk/drtv/episode/ultra-smider-toejet_-hud-og-haar_203111

I dansk tv så ställer man upp 4 nakna personer, män och kvinnor i vuxen ålder. Sedan ska barn i mellan och lågstadieålder sitta och titta på deras kroppar och diskutera. Tycker det är vidrigt och perverst. Misstänker att det har med kroppaktivismtramset att göra, genusforskning m.m.

Är det rätt eller fel att ha sådana program? Vill du att din 10 åring ska sitta och diskutera nakna vuxnas kroppar tillsammans med de vuxna?
  • Svar på tråden Barn tvingas på att titta och diskutera nakna vuxna kroppar - Har kroppsaktivismen gått för långt?
  • Anonym (US)
    Anonym (X) skrev 2020-09-24 18:32:55 följande:

Vem tvingar dem?

Föräldrarna, samhället osv.
  • Bibbidi

Näe, vidrigt perverst tycker jag nog inte det är.

Kan nog till och med tycka lite tvärtom. Med tanke på all retuschering och kroppshets är det nog till och med lite nyttigt att de får se hur "riktiga" personer ser ut.

• Tecum

Jag tror att vissa vuxna har större bekymmer med detta än vad barnen har...

• Anonym (Ghost)
    Anonym (US) skrev 2020-09-24 18:40:30 följande:
    Föräldrarna, samhället osv.
    Det går att byta kanal om man inte vill se just det programmet, som dessutom fått utmärkelse för att vara landets bästa i sitt slag.
  • Trent
    Anonym (US) skrev 2020-09-24 18:31:00 följande:

Misstänker att det har med kroppaktivismtramset att göra, genusforskning m.m.

Vad grundar du dina misstankar på?
  • Anonym (Bra)

Tycker det är bra att de normaliserar nakna kroppar samt att lära barnen att alla inte ser ut som fotomodeller.

• Anonym (ace)

Med tanke på att i princip enda arten på jorden som skyler kroppen är människan, så kan man ju tycka att just den påklädda människan är vidrig och pervers...

• lindans3

Men det är väl jättebra att ungarna får en avslappad syn på nakenhet både sin egen och andras Så utmärkt initiativ tycker jag Och på många badhus finns ju familjedagar numera där man badar och bastar nakna Så ett steg i absolut rätt riktning!!!

• Anonym (A)
    Tecum skrev 2020-09-24 18:59:28 följande:
    Jag tror att vissa vuxna har större bekymmer med detta än vad barnen har...
    Det tror jag med.
Svar på tråden Barn tvingas på att titta och diskutera nakna vuxna kroppar - Har kroppsaktivismen gått för långt?