• Alyssandra

    Gravid?

    Min mens är nu 10 dagar sen, min mens är aldrig sen förutom att det kan skilja någon dag i mellan ibland. Jag har alltid ömma bröst innan min mens vilket jag inte hade 5-6 dagar innan beräknad mens denna gången.. jag testade för bara 30 min sen igen och det var negativt.. med cb. För drygt 4-5 dagar sen så började mina bröstvårtor svullna upp och dom är sååå ömma!! Men varför visar gravtestet minus 10 dagar efter bim? Så himla konstigt alltihopa..

    Har ni plussat senare? blir så ledsen.. vill bara se det där plusset.

  • Svar på tråden Gravid?
  • Mortiscia80

    Vilken cd har du idag? En period kan vara upp till ca 35 dagar utan att det är något konstigt, så det är egentligen först efter det den är sen på riktigt. Det finns också de som plussat senare än bim så klart.

  • Alyssandra
    Mortiscia80 skrev 2020-09-24 22:09:07 följande:

    Vilken cd har du idag? En period kan vara upp till ca 35 dagar utan att det är något konstigt, så det är egentligen först efter det den är sen på riktigt. Det finns också de som plussat senare än bim så klart.


    46 :)
  • Mortiscia80
    Alyssandra skrev 2020-09-24 22:12:40 följande:
    46 :)
    Oj, ja då är du sen på riktigt då! :) Men sedan undrar jag över din ålder också för det skulle kunna vara ett tecken inför klimakteriet om mensen krånglar på det där sättet. Tio dagar över tiden borde man se ett plus så tyvärr verkar det inte som du är gravid.
  • Alyssandra
    Mortiscia80 skrev 2020-09-24 22:22:33 följande:

    Oj, ja då är du sen på riktigt då! :) Men sedan undrar jag över din ålder också för det skulle kunna vara ett tecken inför klimakteriet om mensen krånglar på det där sättet. Tio dagar över tiden borde man se ett plus så tyvärr verkar det inte som du är gravid.


    Jag är 21 snart 22 så klimakteriet hoppas jag är långt borta hahaha.. jo visst så kan det vara! Har inte tänkt så mycket på om jag är gravid var mer mina svullna och oerhört ömma bröstvårtor som kom från ingenstans som gjorde så ja blev misstänksam.
  • Jag är bara jag

    Det är extremt ovanligt att inte plussa om man verkligen är 10 dagar efter BIM. Har man haft äl och inte blivit gravid får man mens när man ska- då kan man inte tala om sen mens, den är i tid i förhållande till äl.  Mensen kan däremot vara senare än den brukar, men då beror det antingen på utebliven äl eller senare äl än vanligt. Då får man mens ändå till slut.

  • Mortiscia80
    Alyssandra skrev 2020-09-24 22:25:59 följande:
    Jag är 21 snart 22 så klimakteriet hoppas jag är långt borta hahaha.. jo visst så kan det vara! Har inte tänkt så mycket på om jag är gravid var mer mina svullna och oerhört ömma bröstvårtor som kom från ingenstans som gjorde så ja blev misstänksam.
    Så skönt att iaf kunna utesluta klimakteriet! :) Nu är det ju så att ömma bröst och bröstvårtor är ett av tecknen man kan ha inför mens så den kanske kommer snart ändå.
  • brallison

    Kan du ha haft en väldigt sen ÄL? Typ på BIM-dagen? För att om du blev gravid då, så är det lite tidigt för gravtest att visa nåt.

Svar på tråden Gravid?