• Blubbli

    Mitt ex vill va vän med mig

    Hej! Jag är så förvirrad och stressad så att jag måste skriva av mig.

    För 7 år sedan blev jag lämnad av mitt Ex. Det blev ett väldigt stökigt uppbrott och jag fick se väldigt mörka sidor av hnm. Efter den värsta perioden hade vi svårt att släppa varandra men efter 2 år träffade jag en ny fantastiskt person. Nu har vi varit tillsammans i 5 år, och vi båda har noterat att någon random har sökt på mig och min partner på mr koll.

    Jag insåg direkt att den enda jag kände i den lilla orten var mitt ex. Igår ( från ingenstans) skickade han en förfrågan om att få följa mig på instagram + Facebook.

    Vad tror ni att syftet med detta är? Pga vår stökiga historia och att vi inte har haft kontakt på 5 år gör mig riktigt förvirrad om varför han beter sig så. Jag vill bara att den perioden i mitt liv typ inte ens ska existera. Jag blockerade honom på båda plattformarna direkt.

    Jag har absolut inga känslor för mitt ex utan känner mer att det är obehagligt. Vad tror ni syftet med detta är?

  • Svar på tråden Mitt ex vill va vän med mig
  • Daniel1986

    Är väl inte allt för ovanligt att en del vill ha viss kontakt efter förhållande. Kanske höra om personen mår bra eller ev kanske ha någon folr av kontakt.

    Har bra kontakt med 2 av mina ex o ser dom som vänner.

    Va eran separation väldigt stökig kan de ju vara tankar ditt ex har.

    Men du behöver ju inte ha kontakt så länge inte du vill de.

    Så blocka ocg glöm o gå vidare om de känns st för dig

  • Mortiscia80

    Jag tror att han tror att ni är ok med varandra nu, men själv skulle jag inte vilja vara vän med en sådan person.

    För något år sedan hände samma sak för mig, jag fick en vänförfrågan från ett ex som misshandlade mig fysiskt och psykiskt i fyra års tid. Min undran är hur man tänker då. Att det har gått så pass många år att det nu är ok hur han behandlade mig, eller vadå?? Varför skulle man vilja vara vän med en som sårat en så mycket? Jag raderade naturligtvis förfrågan men jag önskar att jag hade skrivit något till honom om mina tankar också.

  • Magical

    Det är väl bara att strunta i? Lägg inte till honom på dina konton. 

  • Daniel1986
    Blubbli skrev 2020-09-25 00:44:51 följande:

    Hej! Jag är så förvirrad och stressad så att jag måste skriva av mig.

    För 7 år sedan blev jag lämnad av mitt Ex. Det blev ett väldigt stökigt uppbrott och jag fick se väldigt mörka sidor av hnm. Efter den värsta perioden hade vi svårt att släppa varandra men efter 2 år träffade jag en ny fantastiskt person. Nu har vi varit tillsammans i 5 år, och vi båda har noterat att någon random har sökt på mig och min partner på mr koll.

    Jag insåg direkt att den enda jag kände i den lilla orten var mitt ex. Igår ( från ingenstans) skickade han en förfrågan om att få följa mig på instagram + Facebook.

    Vad tror ni att syftet med detta är? Pga vår stökiga historia och att vi inte har haft kontakt på 5 år gör mig riktigt förvirrad om varför han beter sig så. Jag vill bara att den perioden i mitt liv typ inte ens ska existera. Jag blockerade honom på båda plattformarna direkt.

    Jag har absolut inga känslor för mitt ex utan känner mer att det är obehagligt. Vad tror ni syftet med detta är?


    Nyfiken.... Hur ser det ut idag?
Svar på tråden Mitt ex vill va vän med mig