• velvet

    Är det kört? Negativt resultat på ett ”Testa supertidigt”-test på BIM -4

    Hej!

    Fick ett tidigt missfall i början av september men har sen dess haft en ägglossning. Jag borde få mens på tisdag kanske, om jag inte är gravid. Har haft en hel del symptom som jag känner igen och kunde inte hålla mig så jag tog ett test nyss (inte med morgonurin, men jag hade inte kissat på ett par timmar) och det visade negativt... Är det kört? Man ska ju kunna ta sånna test 5 dagar innan mens? Usch, så ledsen nu...

  • Svar på tråden Är det kört? Negativt resultat på ett ”Testa supertidigt”-test på BIM -4
  • Maramba

    Hej! Jag tänker att det viktiga är inte hur många dagar det är kvar till Bim utan hur många dagar det är sedan ägglossningen. Har du koll på när du hade ägglossning?

    Många behöver minst 11-12 dagar (ibland mycket mer också) från ägglossning innan det ens går att tyda ett svagt plus vid graviditet.

  • velvet
    Maramba skrev 2020-09-25 12:51:20 följande:

    Hej! Jag tänker att det viktiga är inte hur många dagar det är kvar till Bim utan hur många dagar det är sedan ägglossningen. Har du koll på när du hade ägglossning?

    Många behöver minst 11-12 dagar (ibland mycket mer också) från ägglossning innan det ens går att tyda ett svagt plus vid graviditet.


    Tack för ditt svar! Smart, har inte tänkt så. Tror att min ägglossning var för 9-10 dagar sen. Så då kanske det är lite tidigt?
  • Canama

    Vad använder du för test? Jag testa med ett RFSU testa tidigt på ÄL+10, negativt. Dagen efter ett solklart plus med ett VANLIGT clearblue.

  • velvet
    Canama skrev 2020-09-25 13:25:20 följande:

    Vad använder du för test? Jag testa med ett RFSU testa tidigt på ÄL+10, negativt. Dagen efter ett solklart plus med ett VANLIGT clearblue.


    Oj! Spännande! Jag använder ett test som heter ?tent be sure?. Aldrig testat med det innan!

  • Jag är bara jag

    Kört är det när mensen kommer. Långt ifrån alla får ens plus förrän det gått 13-14 dagar efter äl och ibland nån dag till.

  • velvet
    Jag är bara jag skrev 2020-09-25 13:55:05 följande:

    Kört är det när mensen kommer. Långt ifrån alla får ens plus förrän det gått 13-14 dagar efter äl och ibland nån dag till.


    Tack! <3
  • Isse81

    Testade idag äl+10 men negativt. Bim 1/10 så väntar ju tills dess. Har ömma bröst. Lite molande ibland. Illamående som sköljer över ibland. Har även dragit på mig en förkylning. Säkert skenis. Vill bara att dagarna ska gå fort till torsdag nu. Det går så långsamt...

  • medioker
    Isse81 skrev 2020-09-27 14:32:03 följande:

    Testade idag äl+10 men negativt. Bim 1/10 så väntar ju tills dess. Har ömma bröst. Lite molande ibland. Illamående som sköljer över ibland. Har även dragit på mig en förkylning. Säkert skenis. Vill bara att dagarna ska gå fort till torsdag nu. Det går så långsamt...


    Hur gick det för dig?
  • Isse81

    Det blev plus på BIM +1 så glad, 4 dagar senare började jag blöda så jag antar att det blev mf tyvärr.

  • medioker
    Isse81 skrev 2020-10-08 19:58:42 följande:

    Det blev plus på BIM +1 så glad, 4 dagar senare började jag blöda så jag antar att det blev mf tyvärr.


    Mycket blod? Jag blödde tidigt med sonen men allt gick bra!
  • Isse81

    Som riklig mensblödning i 2 dagar sedan inget mer. Inga klumpar vad jag kunde se. Så just nu vet jag varken ut eller in. Tänker testa mig i helgen och försöker ha inställningen på att det är kört. Blödde du mkt?

  • Vadduvill

    Är i samma sits som dig! Fick MF i början av september och har troligtvis haft ägglossning och en vecka senare, vad som såg ut som, en nidblödning. Har därefter haft symptom på graviditet, men alla test jag tagit har visat negativt. Ingen tillstymmelse av mens. 

    Man har ju läst om folk som inte plussat förrän v. 8-9, men hur vanligt är egentligen det? Det troligaste bör vara att min mens är förskjuten pga missfallet, eller?

Svar på tråden Är det kört? Negativt resultat på ett ”Testa supertidigt”-test på BIM -4