• Stabben1989

Clearblue veckoindikator

Nån som vet hur CB med veckoindikator riktigt räknar? Vad menar man med befruktning, är det typ ägglossning eller när det fäste i livmodern? Testade 2-3 Idag, hade såklart hoppats på 3+ men anade att jag kan vara i gränszonen eftersom jag inte riktigt vet när min ägglossning skedde. Försöker att inte nojja upp mig helt, vet ju att det kan visa lite olika.

• Svar på tråden Clearblue veckoindikator
  • Matrix123

Gravid 1-2 innebär att du är 3-4 veckor gången i din graviditet

Gravid 2-3 innebär att du är 4-5 veckor gången i din graviditet

Gravid 3+ innebär att du är 5+ veckor gången i din graviditet (dvs. mer än 5 veckor gången)

Så från befruktning räknar den ifrån! :)

• Pimpinellan

Den räknar från äl för det är ju då befruktningen sker. De testen är däremot absolut inte pålitliga. Kommer nya trådar här varje vecka om tjejer som får fel vecka och börjar noja. Nästan alltid helt i onödan.

• Stabben1989
    Matrix123 skrev 2020-09-25 14:30:44 följande:

Gravid 1-2 innebär att du är 3-4 veckor gången i din graviditet

Gravid 2-3 innebär att du är 4-5 veckor gången i din graviditet

Gravid 3+ innebär att du är 5+ veckor gången i din graviditet (dvs. mer än 5 veckor gången)

Så från befruktning räknar den ifrån! :)

Jo men räknar dem själva befruktningen från datumet för ägglossning eller från när ägget vandrat ner i vägledare och fäster och därmed börjar producera hcg?
  • Matrix123
    Stabben1989 skrev 2020-09-25 14:37:50 följande:

Jo men räknar dem själva befruktningen från datumet för ägglossning eller från när ägget vandrat ner i vägledare och fäster och därmed börjar producera hcg?

Befruktning då spermien befruktar ägget :)
  • Stabben1989
    Matrix123 skrev 2020-09-25 14:55:21 följande:

Befruktning då spermien befruktar ägget :)

Så dvs efter ägglossning men innan implantation?
  • Matrix123
    Stabben1989 skrev 2020-09-25 15:01:50 följande:

Exakt :)
  • Pimpinellan
    Stabben1989 skrev 2020-09-25 15:01:50 följande:
    Ja, ägget befruktas i regel inom 12 timmar efter det släppt och implantation sker som tidigast 5 dagar efter äl upp till 7 dagar efter.
Svar på tråden Clearblue veckoindikator