• Undrandee

Vad kan denna lilla tatuering tänkas kosta?

Tänkt att göra min första tatuering. Vad kan den tänkas kosta? Och hur lång tid kan den ta ungefär?

Förresten, vilket ställe på kroppen gör mindre ont att tatuera? Funderar på att göra denna vid nyckelbenet, ont?

• Svar på tråden Vad kan denna lilla tatuering tänkas kosta?
  • Anonym (L)

500 ca skulle jag tro,

• Gaskarl

500 ca. Ett tips vad gäller tatueringar, titta inte så mycket på priset, bättre då att du gör något du verkligen vill ha.

• Fjäril kär

En ungefärlig tumregel är att ju tunnare hud ju mer ont gör det. Så nyckelbenet kommer göra riktigt ont.

• Anonym (M)
    Fjäril kär skrev 2020-09-25 16:49:48 följande:

En ungefärlig tumregel är att ju tunnare hud ju mer ont gör det. Så nyckelbenet kommer göra riktigt ont.

Jag har en text tatuerad precis under nyckelbenet och det kändes inte över huvud taget.
  • Fjäril kär
    Anonym (M) skrev 2020-09-25 16:58:10 följande:

Jag har en text tatuerad precis under nyckelbenet och det kändes inte över huvud taget.

Ja jag skrev ungefärlig.. Hur stor smärttröskel man har är individuellt men i regel är det störst smärta där huden är som tunnast. Tex nyckelben, handleder, hals, vrister etc.
  • Undrandee
    Fjäril kär skrev 2020-09-25 16:49:48 följande:

Okej. Vart skulle du rekommendera isåfall? Vill ha den synlig.
  • Zoran999
    Undrandee skrev 2020-09-25 18:24:26 följande:
    Okej. Vart skulle du rekommendera isåfall? Vill ha den synlig.
    DET ÄR SYNDIGT!!!!!
  • Undrandee
    Zoran999 skrev 2020-09-25 18:38:25 följande:

DET ÄR SYNDIGT!!!!!

Japp jag hamnar nog i helvetet nu.
  • Anonym (Hanna)

Äsch, köp bedövningssalva från wish och smeta på, finns en snabbverkande som sitter lagom länge för en så liten så kak du göra den vid nyckelbenet.

• Anonym (tobbe)

Det är ju en väldigt enkel tatuering och enfärgad så det kommer inte ta lång tid att göra den så den smärta det kan bli kommer inte vara länge. 

• Anonym (K)

500-800 kr startpriser hos tatueraren så även du gör en prick kostar det den summan. Tid 20 min kanske. Där det är tunn hud och mycket muskler eller fett kan det göra riktigt ont.

Nyckelbenet tycker jag inte var så farligt men revben, foten, fettet som sticker ut lite vid armhålan och magen var hemska. Men då har jag suttit 4-6 h på de flesta av dem och då är huden öm.

Du ska inte smeta på bedövningsalva då det kan påverka resultatet på tatueringen.

• Undrandee
    Anonym (K) skrev 2020-09-26 01:56:58 följande:

500-800 kr startpriser hos tatueraren så även du gör en prick kostar det den summan. Tid 20 min kanske. Där det är tunn hud och mycket muskler eller fett kan det göra riktigt ont.

Nyckelbenet tycker jag inte var så farligt men revben, foten, fettet som sticker ut lite vid armhålan och magen var hemska. Men då har jag suttit 4-6 h på de flesta av dem och då är huden öm.

Du ska inte smeta på bedövningsalva då det kan påverka resultatet på tatueringen.

Okej tack för svar. Men kan insidan av underarmen vara bra annars?
  • Anonym (K)
    Undrandee skrev 2020-09-26 09:57:21 följande:

Ja armen brukar kännas minst. Vid handleden kan det kännas mer.

Se till att få bra med sömn, vätska och mat innan.

Sen gör inte tatueringen under din mens då man har lägre smärttröskel och kan både spy och svimma.
  • Anonym (Tat)
    Undrandee skrev 2020-09-26 09:57:21 följande:
    Jag har flera tatueringar på underarmarna och jag tycker inte det gjort särskilt ont (har till och med halvslumrat om jag kunnat ligga ner på britsen istället för sitta) MEN! Det har gjort ont nära armbågen och nära handleden, jag har ganska hög smärttröskel men när nålen kört nära lederna har jag fått ta djupa andetag. Men liksom "mitt på" underarmens insida eller utsida; rätt safe ställe smärtmässigt men alla hanterar smärta olika. Plus att din tatuering är rätt liten och kräver inte så mycket jobb, dom jag gjort har tagit 3-5 timmar per tatuering. 

Som någon redan sagt, smörj inte på någon bedövningssalva innan (särskilt inte en från fucking Wish), det kan förstöra din tatuering. 
  • Anonym (micke)

borde kosta några hundra max
    ta bort den kommer kosta 5000kr

Svar på tråden Vad kan denna lilla tatuering tänkas kosta?