• Orolig123456129

    Gravid v8 och druckit alkohol!!!!

    Hej jag har panik. Just fått veta att jag är gravid i v8!

    Festat på ordentligt och varit bra full. Inte hunnit ringa barnmorska ännu och gå på kontroll.

    Vad fan ska jag göra? Måste jag göra abort? Kommer mitt barn bli missbildat?!

    Även rökt fram tills idag. Vill bara gråta och försvinna, känner mig hemsk och förstörd!

  • Svar på tråden Gravid v8 och druckit alkohol!!!!
  • Pimpinellan

    Du kan inget göra åt det som varit, bara hur du lever fr.om nu. Ingen rökning, ingen alkohol, köp folsyra imorron, ring Mvc och boka in dig. Hur kan du förresten veta att du är i just v.8? Gjorde du VUL av nåt skäl?

  • Orolig123456129
    Pimpinellan skrev 2020-09-25 19:23:35 följande:

    Du kan inget göra åt det som varit, bara hur du lever fr.om nu. Ingen rökning, ingen alkohol, köp folsyra imorron, ring Mvc och boka in dig. Hur kan du förresten veta att du är i just v.8? Gjorde du VUL av nåt skäl?


    Vill inte berätta allt för utförligt men åkt in akut idag pga magsmärtor där detta kom fram. VAD DE KAN SE ÄR ALLT BRA, MEN HUR KAN DE SÄGA SÅ? Inget gick ju se!!!!
  • Orolig123456129

    Jag fick en abort tid nästa vecka,men vet inte om jag vill göra aborten. Men vill inte vara en barnmisshandlare heller som plågat fostret i mig på detta vid heller!

  • moaguuun

    Men ring och fråga en läkare. Doktor.se och kry har så att man kan få tid direkt. Att fråga här är inte så bra. 

  • Orolig123456129
    moaguuun skrev 2020-09-25 19:40:54 följande:

    Men ring och fråga en läkare. Doktor.se och kry har så att man kan få tid direkt. Att fråga här är inte så bra. 


    Tack måste göra det,vill bara ringa nån självmordslinje just nu helst
  • FtS70

    Fick mina sex barn i en annan tid och varje graviditet började på liknande sätt och alla barn lever och har hälsan idag! Inget att rekommendera naturligtvis, men långt ifrån katastrof.

  • LittleSecrets

    Angående alkoholen är det högst troligen INGEN fara, jag lovar. Knappt att fostret ens börjat få energi av dig än, brukar ske efter vecka 9.

  • moaguuun

    Försök att slappna av. Tror du föreställer dig det värsta och då blir du bara mer orolig. Det kan vara så att det inte var skadligt, det vet du inte fören du pratat med en läkare. 

  • Kexsmula

    Det är absolut ingen fara! Lugna ner dig! Du har inte misshandlat ditt barn och det kommer inte födas missbildat, jag lovar! Var och varannan graviditet börjar på det vid du levt, naturen har räknat med det och så länge du inte super nu är det lugnt.

  • MinaBernt

    Det är lite ökad risk för missfall om du dricker alkohol tidigt i graviditeten.Däreot är det ingen risk för fosterskador.:Andas djupt och drick inte mer.Grattis till graviditeten!

  • Pimpinellan
    Orolig123456129 skrev 2020-09-25 19:34:42 följande:
    Vill inte berätta allt för utförligt men åkt in akut idag pga magsmärtor där detta kom fram. VAD DE KAN SE ÄR ALLT BRA, MEN HUR KAN DE SÄGA SÅ? Inget gick ju se!!!!
    V.8 ska man se hjärtat slå ifall fostret lever. Så det måste de sett om de sa att allt såg bra ut. Och har man sett hjärtat slå är missfallsrisken mycket låg. Du har alltså kommit längre än många som lever som man ska som gravid gör. Du kan lugna ner dig rejält mao. Vill du inte göra abort så gör inte det. Ditt leverne hittills som gravid är inget skäl i sig för abort. Ring Mvc imorron och boka tid.
  • fridac

    Hej! Du kan vara lugn, de flesta märker inte att de är gravida förräns runt denna vecka, och barnet är så pass skyddat i början och tar inget från dig!

    Jag är nu gravid i v.18 och jag fick reda på min graviditet k v.7, veckan innan var det midsommar och en hejdundrande fest, jag drack och rökte mycket innan mitt plus, bebis mår kanon och sprattlar på inne i magen! :)

  • Emala

    Jag var i samma sits, och jätteorolig. Ju mer jag googlade ju mer orolig blev jag.

    Hade druckit en hel del fram till vecka 8.

    Alkoholskador syns ju inte på ultraljud heller.

    Som tur var så blev mitt barn helt friskt!

Svar på tråden Gravid v8 och druckit alkohol!!!!