• Astriidlind

    Sen mens men visar negativt på sticka?!

    Hej!

    Jag tyckte mig känna och känner fortfarande smått gravidsymptom har dessutom inte fått mensen. Den har gått 5 dagar över tiden nu. Jag kan inte släppa tanken av att jag ändå är gravid. Är det fler av er som fått negativt på stickan men som visat sig vara positivt senare? Efter hur lång tid kom det ett plus för er? Jag hoppas verkligen jag är gravid då jag fick missfall för 3 månader sen i v.12. Har dock en fin pojk så är väldigt tacksam för det.

  • Svar på tråden Sen mens men visar negativt på sticka?!
  • Astriidlind

    Tog test nu på morgon. Min mens är 6 dagar sen men den visar fortfarande negativt! Kan man lita på samma märke av gravtest?

  • Hawk

    Utgå ifrån regeln att i 99,9 % av fallen är du inte gravid när testen visar negativt. Men känner man för det kan man ju fortsätta testa om det är så att man blivit gravid senare än man trott. Men än är du inte gravid tyvärr.

  • Astriidlind
    Hawk skrev 2020-09-26 12:15:14 följande:

    Utgå ifrån regeln att i 99,9 % av fallen är du inte gravid när testen visar negativt. Men känner man för det kan man ju fortsätta testa om det är så att man blivit gravid senare än man trott. Men än är du inte gravid tyvärr.


    Min mens kom imorse.. så det har du rätt i. Får försöka på nytt igen :)
Svar på tråden Sen mens men visar negativt på sticka?!