• Dhkansson

    Tillväxt ultraljud

    Hej! Jag va idag in till förlossningen då jag inte känt några fosterrörelser sen igår morse ???? först hörde inte bm heller när hon lyssnade men när läkaren gjorde ul hördes och syntes hjärtat slå! Sååååå skönt! Jisses va rädd jag va innan..... usch...

    men nu till min fråga. Läkaren bokade in mig på ett tillväxtultraljud nu till veckan. Mitt i förtvivlan och sen lyckan igen tänkte jag inte på att fråga varför ???? nu på väg hem dock for polletten ned ???? undra varför hon ville ha det? Va bebisen för liten? För stor? Någon som har liknande erfaret här? // D

  • Svar på tråden Tillväxt ultraljud
  • Anonym (Solomama)

    Jag fick gå på flera tillväxtultraljud för att min mage inte växte så mycket som gravidmagar brukar. Alla UL visade en frisk bebis och när hon föddes var hon frisk och normalstor. Det handlade om hur hon låg att magen inte växte.

  • Dhkansson

    Okej tack för svar! Tycker magen ser ?normal? ut samt min viktuppgång följer min kurva hos bm. Blev som fundersam å lite nojig såhär i efterhand! Men bra att dom är noga iaf. Å så får jag ju en extra chans att se min Lill flicka därinne oxå

  • Anonym (K)

    Kan vara att de vill dubbelkolla bara. På mina tillväxt-ul så har de mätt bebisen, moderkaka, flödet och fostervattnet. Eftersom du inte känt fosterrörelser vill de nog kolla varför.

    Min ena var 54% större vid födseln och andra 30 %. Men friska!

    Med min andra slutade jag känna henne i v 37+4 och då hade de redan sett jag hade för mycket fostervatten innan. Fostervattnet gjorde att jag inte kände henne typ alls och just den dagen var hon slö och ville inte vara med riktigt.

  • Dhkansson

    Ja fy vad hemsk tiden var innan jag fick höra hennes hjärta slå... alla möjliga tankar hinner ju fara runt i huvudet. Hon brukar böka runt å leva om lite nu å då så därför blev det ju en chock att inte känna något alls... ja jag är glad att dom kollar det dom kan, bättre å kolla en gång för mycket än en för lite... jag är 41 år oxå så jag hör väl till en riskgrupp med åldern oxå. Även om nipt visade på bra resultat så kan ju andra saker tillstöta...

  • Dhkansson

    Så skönt att allt gick bra för er! Ett friskt barn oavsett vikt är det viktigaste! Tack snälla för svaren

Svar på tråden Tillväxt ultraljud