• Anonym (Kaffedraken)

    Kod 291 - myndigheterna och politiker mörkar allt. Lever vi i en demokrati?

    Brottsligheten och Kod 291:
    https://www.expressen.se/nyheter/polisens-hemliga-kod-doljer-tusentals-brott/

    Skolan:
    https://skolvarlden.se/artiklar/skolverket-hemligstamplar-uppgifter-om-alla-skolor

    Senaste veckan har det rapporterats om hur andelen gymnasieberättigade ökat. Samtidigt vittnar lärare och hela samhället om högskolestudenter som knappt klarar av att skriva en korrekt mening.

    Brottslighet mörkas, insyn i skolorna stoppas. Vad är syftet? Vilka driver på?
    Vad vill etablissemanget, makthavarna, myndigheterna och politikerna dölja? Lever vi i en demokrati?
  • Svar på tråden Kod 291 - myndigheterna och politiker mörkar allt. Lever vi i en demokrati?
  • Anonym (Kaffedraken)

    I min sons gymnasieklass är det rena kaoset!

    Rätt låga intagningspoäng har gjort att många elever med svaga poäng från skolor i utsatta områden sökt sig dit. Min son har sökt sig till skolan pga att den har en speciell idrottsinriktning som han är intresserad av.

    Drogförsäljning på skoltid, ingen ide att göra läxorna för ingen Annan i klassen har gjort dem så lärarna ägnar tiden till att förklara samma sak igen istället för att gå igenom läxorna, Skötsamma elever som jagas av droggängen För att de påtalat Drogförsäljningen o Därför Måste byta skola,

    Lärarna lär endast ut betygsnivå E, för ingen siktar på högre betyg...

    Detta Extrema kaos har kommit senaste två åren. Har ej setts förut enligt lärarna. Detta är ett förfärligt pris att betala!!!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (A) skrev 2020-09-26 15:49:38 följande:

    I min sons gymnasieklass är det rena kaoset!

    Rätt låga intagningspoäng har gjort att många elever med svaga poäng från skolor i utsatta områden sökt sig dit. Min son har sökt sig till skolan pga att den har en speciell idrottsinriktning som han är intresserad av.

    Drogförsäljning på skoltid, ingen ide att göra läxorna för ingen Annan i klassen har gjort dem så lärarna ägnar tiden till att förklara samma sak igen istället för att gå igenom läxorna, Skötsamma elever som jagas av droggängen För att de påtalat Drogförsäljningen o Därför Måste byta skola,

    Lärarna lär endast ut betygsnivå E, för ingen siktar på högre betyg...

    Detta Extrema kaos har kommit senaste två åren. Har ej setts förut enligt lärarna. Detta är ett förfärligt pris att betala!!!


    Tråkigt för din son och andra barn, som ska behöva offras på detta viset.

    Gick själv på en gymnasieskola för många år sedan som på den tiden betraktades som en bra och fungerande skola. Gick man ännu längre bak i tiden så hade samma skola ännu bättre rykte, och betraktades som fin. Idag är det rena kaoset där av det man känner till. Bara elever för förorter, stök och nästan alla lärare och slutat. En stötte jag på långt senare, och han hade helt lämnat skolundervisningen.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Rothia Usla skrev 2020-09-26 15:25:29 följande:
    Brottsligheten och Kod 291:
    https://www.expressen.se/nyheter/polisens-hemliga-kod-doljer-tusentals-brott/

    Skolan:
    https://skolvarlden.se/artiklar/skolverket-hemligstamplar-uppgifter-om-alla-skolor

    Senaste veckan har det rapporterats om hur andelen gymnasieberättigade ökat. Samtidigt vittnar lärare och hela samhället om högskolestudenter som knappt klarar av att skriva en korrekt mening.

    Brottslighet mörkas, insyn i skolorna stoppas. Vad är syftet? Vilka driver på?
    Vad vill etablissemanget, makthavarna, myndigheterna och politikerna dölja? Lever vi i en demokrati?
    Tyvärr är detta med info om skolorna en effekt av det högerdrivna systemet med vinst i skolor. Jag tror skolverket kommer backa på att de valde att hemlighålla andra skolors information. Friskolor har alltid kunnat hålla sitt lite hemligt om de velat, det är inget nytt, och det är det som är anledningen till detta konstiga beslut. men som sagt, det kommer nog omprövas. 

    Detta med att andelen gymnasieberättigade skulle ha stigit - det är så små siffror så det är inget att haka upp sig på att tro är någon slags fel. Det går lite upp och ned med små siffror varje år. 

    Brottsdelen av ditt inlägg kan jag inte kommentera då jag inte vet något om det. Skolan däremot, är mitt område. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Illuminati - djävulsdyrkare och Trumpanhängare.

    Ps. Jorden är platt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ooo) skrev 2020-09-26 16:30:45 följande:
    Tyvärr är detta med info om skolorna en effekt av det högerdrivna systemet med vinst i skolor. Jag tror skolverket kommer backa på att de valde att hemlighålla andra skolors information. Friskolor har alltid kunnat hålla sitt lite hemligt om de velat, det är inget nytt, och det är det som är anledningen till detta konstiga beslut. men som sagt, det kommer nog omprövas. 

    Detta med att andelen gymnasieberättigade skulle ha stigit - det är så små siffror så det är inget att haka upp sig på att tro är någon slags fel. Det går lite upp och ned med små siffror varje år. 

    Brottsdelen av ditt inlägg kan jag inte kommentera då jag inte vet något om det. Skolan däremot, är mitt område. 
    Vi är så jävla demokratiska, har yttrandefrihet, är så öppna och sån bra föredöme för världen. Vi är inte det minsta korrupta, det är alla andra som är korrupta. Sedan kan SVT göra sin 350 reportage om året som handlar om hur korrupta alla andra länder är.

    Sverige är ett jävla skämt. Man tystar ner och försvårar insyn i allt som är ett problem, oftast saker som har med invandring att göra eller annat som får etablissemanget att framstå i dålig dager. När det kommer till kritan och folk vill utnyttja yttrandefriheten så stoppas den i sista stund, gång på gång, nu senast med koranbränningen.

     
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Illuminati) skrev 2020-09-26 16:45:07 följande:

    Illuminati - djävulsdyrkare och Trumpanhängare.

    Ps. Jorden är platt.


    Nej, däremot mörkar man allt som blir ett problem. Det görs för att kunna behålla makten, kunna driva igenom sin ruttna politik som trasat sönder Sverige. Och säger någon sanningen, som nu med de 40 klanerna så ska den personen hängas ut och ifrågasättas.

    Allt är så sosseförljuget i Sverige, det är därför vårt land är ett kaos som andra länder använder som skräckexempel.   
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Öppna Sverige) skrev 2020-09-26 16:49:09 följande:

    Nej, däremot mörkar man allt som blir ett problem. Det görs för att kunna behålla makten, kunna driva igenom sin ruttna politik som trasat sönder Sverige. Och säger någon sanningen, som nu med de 40 klanerna så ska den personen hängas ut och ifrågasättas.

    Allt är så sosseförljuget i Sverige, det är därför vårt land är ett kaos som andra länder använder som skräckexempel.   


    Nej! Det är ufon som tagit över. Dom äger area 51. Jag lovar. Och Beyonce är deras Queen B.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Illuminati) skrev 2020-09-26 17:31:06 följande:
    Nej! Det är ufon som tagit över. Dom äger area 51. Jag lovar. Och Beyonce är deras Queen B.
    Demon
Svar på tråden Kod 291 - myndigheterna och politiker mörkar allt. Lever vi i en demokrati?