• Anonym (?)

Blir inte full längre

Har på sistone märkt att jag inte längre blir full på samma sätt som när jag var yngre. Dricker relativt sällan så borde inte ha tolerans och det var från början en slump att jag ens märkte det men nu har jag verkligen börjat undra. Har t ex under ett par timmar nu druckit motsvarande 40 cl sprit och borde vara rätt berusad men känner mig förhållandevis nykter. Visst är jag smått dragen men inte mer än så.

Undrar om någon annan upplevt något liknande? Just passerat 30, blir man mer tolerant i takt med att åren går?

• Svar på tråden Blir inte full längre
  • Xlr8

Nej men du vet och känner igen när det är dax att sluta.

Som ung kunde man inte känna igen signalerna och när man var på gränsen kunde man dra en kvarting på 5 min.

40cl på ett par timmar är ju inte mycket.

Förutsatt att det är 40%. Med några månaders mellanrum drar jag det på max en timme blir lätt salongsberusad.

Hel rör tar ju 2-3 timmar för mig för att inte bli ass packad.

Jag kan dock inte dricka för mkt om jag inte drar en jäkla massa snabbt i början. Tar som stopp och går inte att dricka mer. Jag föredrar ren fin vodka om det är av intresse

• Anonym (Igenkänningsfaktor)

Samma här! 40 nu och märker att jag inte blir påverkad längre av att dricka alkohol även om jag dricker samma mängd och i samma takt som för ett par år sedan. Det känns mycket märkligt.

Svar på tråden Blir inte full längre