• Anonym (Majki)

    Normalt att blöda 7 veckor efter MF?

    Har snart blödigt i 7 veckor sen första blödningsdagen. Någon dag efter hade jag 2 dagar med klumpar och efter det vanligt blod. Har tid hos barnmorskan men om 2 v dock. Har ni någonsin blödigt så länge? Kan det vara rester kvar?

    MF blev aldrig bekräftat, vid tidigare VUL kunde de inte se.

  • Svar på tråden Normalt att blöda 7 veckor efter MF?
  • Stabben1989

    Kontakta sjukvården, visst kan man blöda så länge men normalt slutar det tidigare, kan vara så att du har rester kvar som måste skrapas ut.

  • Anonym (4)

    Vid mitt sista och 4:e missfall v.14 blödde jag 7 veckor. Då var jag less och bad min privata gynläkare om piller för att få stopp på det. De tidigare blödde jag som längst 4 veckor efter m.f v.6-7 med tvillingar.

    Så 7 veckor efter ett tidigt m.f är väldigt länge. Du måste göra VUL för att se hur allt står till. Egentligen tycker jag en läkare ska göra det. En b.m är inte så kunnig.

  • Anonym (Majki)
    Anonym (4) skrev 2020-09-27 15:07:36 följande:

    Vid mitt sista och 4:e missfall v.14 blödde jag 7 veckor. Då var jag less och bad min privata gynläkare om piller för att få stopp på det. De tidigare blödde jag som längst 4 veckor efter m.f v.6-7 med tvillingar.

    Så 7 veckor efter ett tidigt m.f är väldigt länge. Du måste göra VUL för att se hur allt står till. Egentligen tycker jag en läkare ska göra det. En b.m är inte så kunnig.


    Jag känner samma, känns så långdraget och vill bara sätta stop för det och gå vidare. Mina gravtest är fortvarande tydligt pluss. Fattar inget.
  • Anonym (Majki)

    Testerna har torkat, men de ser ut såhär närmaste veckan som varit.

  • Anonym (4)

    Ja du, antingen är du faktiskt gravid eller också har du rester kvar. Det är därför en läkare borde göra VUL.

  • Anonym (Anonym)

    Du borde ha kontaktat dem efter två veckor om du fortfarande visar positivt på test. Jag skulle ha kontaktat dem vid samma tid om jag fortfarande blödde också.

  • Anonym (Majki)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-27 18:59:49 följande:

    Du borde ha kontaktat dem efter två veckor om du fortfarande visar positivt på test. Jag skulle ha kontaktat dem vid samma tid om jag fortfarande blödde också.


    Har ringt dem men de tyckte jag ska bara avvakta. Har ringt flera gånger och bett att få komma, det är nu jag fått en tid äntligen.
  • Anonym (Majki)
    Anonym (4) skrev 2020-09-27 15:49:48 följande:

    Ja du, antingen är du faktiskt gravid eller också har du rester kvar. Det är därför en läkare borde göra VUL.


    Rädd att det är bara rester kvar då jag inte har några sympton:(
Svar på tråden Normalt att blöda 7 veckor efter MF?