• Sjusovaren

    Facebook aktivitet?

    Är ganska ny på Facebook och undrar om aktivitet.

    Till höger syns raden med vänner och om de är aktiva med en grön punkt och tiden sedan de senast var aktiva (efter de loggat ut vad jag förstått).

    Frågor:
    * Hur lång tid/hur många dagar visar aktivitetsloggen mitt senaste besök efter jag loggat ut? 
    * Tex om det var en vecka senast jag besökte/var inloggad, står det då 1v?
    * Slutar loggen visa tid helt efter en viss tid om man inte loggat in på länge?

    Märkte att det står tex 3 dagar sedan någon var inne, så undrar om det kan visa ännu längre tid man inte varit inne, tex flera veckor eller månader?

    Hoppas jag inte var rörig i min fråga/förklaring.
    Tacksam för svar Glad

  • Svar på tråden Facebook aktivitet?
  • Pimpinellan

    6 timmar sen står det som mest på min lista just nu. Har nog aldrig sett nån där det står så värst mycket längre för det är ju alltid flera inloggade och alla vänner står ju inte med.

  • Sjusovaren
    Pimpinellan skrev 2020-09-27 18:53:50 följande:

    6 timmar sen står det som mest på min lista just nu. Har nog aldrig sett nån där det står så värst mycket längre för det är ju alltid flera inloggade och alla vänner står ju inte med.


    Ok, tack :)

    Ja, de flesta går ju in titt som tätt men märkte det stod flera dagar på några, så undrar vad som är visad maxtid på utloggad. Och om tiden sedan slutar visas helt så det bara blir tomt där dvs utan prick eller tid?

    Vet man också kan välja att vänner inte ser när man är inloggad, då är det helt tomt i fältet hela tiden.
  • Sjusovaren
    Sjusovaren skrev 2020-09-27 18:13:56 följande:

    Är ganska ny på Facebook och undrar om aktivitet.

    Till höger syns raden med vänner och om de är aktiva med en grön punkt och tiden sedan de senast var aktiva (efter de loggat ut vad jag förstått).

    Frågor:
    * Hur lång tid/hur många dagar visar aktivitetsloggen mitt senaste besök efter jag loggat ut? 
    * Tex om det var en vecka senast jag besökte/var inloggad, står det då 1v?
    * Slutar loggen visa tid helt efter en viss tid om man inte loggat in på länge?

    Märkte att det står tex 3 dagar sedan någon var inne, så undrar om det kan visa ännu längre tid man inte varit inne, tex flera veckor eller månader?

    Hoppas jag inte var rörig i min fråga/förklaring.
    Tacksam för svar Glad


    Hittade ett svar på "Quora" som verkar stämma:

    "What I noticed that the maximum value that will be displayed is "3d" and the time stamp disappears after 4 days. I've observed this happening a few times. However, sometimes the time stamp disappears before the 4 days is up (e.g. 1 or 2 days).


    you can disable it also by turning chat off for friend."

    www.quora.com/Does-Facebook-show-the-last-active-stamp-even-after-two-days

    Önskar FB visade ifall man varit inaktiv/utloggad längre så folk inte tror man inte bryr sig eller har klickat i att "inte visa aktivitet"...

Svar på tråden Facebook aktivitet?