• Anonym (Kaffedraken)

    Blödningar = fel på barnet vid födsel

    Hej

    Har haft en kamp med små blödningar sedan va 14 o nu är jag i v27. Jag har varit på så många extra kontroller o undersökningar o gjort kub. Ingen har sagt att något är fel o de tror det kan ha varit moderkakan som blött. Nu har jag precis börjat glädjas o då säger min sjukgymnast. De har väl kollat nog att det inte är fel på barnet eftersom blödningar är tecken på att något är fel på barnet. Satte igen griller på mig o är förstås jätteorolig. Va har ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden Blödningar = fel på barnet vid födsel
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men herrejösses! En sjukgymnast har NOLL kunskap om sånt och skulle absolut inte ha yttrat sig! Jag har aldrig nånsin hört att blödningar skulle orsakas av fel på barnet. Och då har jag kämpat 10 år för att få barn, gjort otaliga IVF.er, träffat mängder med läkare, haft 4 missfall, fått 2 barn, blödit som gravid, gått på specmvc.

    Det är rätt många som blöder som gravida och ändå får fullt friska barn. Blödningarna kan bero på flera saker. Jag blödde rejält v.7 med första, sen igen v.18. V.22 med andra barnet. Fick aldrig nån förklaring.

    Strunt i vad din sjukgymnast sa. Det var faktiskt så oproffsigt så jag personligen skulle anmält människan.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack det var upplyftande o höra. Nej är ju så många läkare som kikat ändå hänger man upp sig på vad hon sa. Så tråkigt med ertt sådana bemötande

  • Anonym (Kaffedraken)

    Men va?! :(

    Jag har vart gravid tre gånger med blödningar vid varje graviditet och läkarna har aldrig sagt nå om att det skulle vara fel på barnen pga det. Mina blödningar har berott på helt annat.

    Vad tråkigt att få höra något sådant. Man är ju orolig nog som det är. Usch.

    Beklagar att du råkade ut för det :(

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilken otroligt okänslig person! Du ska inte lyssna ett dyft på vad hon säger! Jag blödde i båda mina graviditeter från och till. Fått två friska urfina flickor! Byt sjukgymnast med förresten!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Mimmiimimmii skrev 2020-09-28 18:26:37 följande:
    Tack det var upplyftande o höra. Nej är ju så många läkare som kikat ändå hänger man upp sig på vad hon sa. Så tråkigt med ertt sådana bemötande
    Men rent logiskt hörru... Vem borde veta bättre?- en sjukgymnast som inte ens är läkarutbildad öht eller en läkare som jobbar med gravida? Hon har inte bara fel, det var inte professionellt att uttala sig så. Glöm vad hon sa och lycka till nu!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack snälla ni, nä hon bar inte trevlig utöver det hon sa heller. 62 år o jobbat på samma jobb lite för länge kanske . Tack för era svar

Svar på tråden Blödningar = fel på barnet vid födsel