• Mon 28 Sep 2020 17:04
    800 visningar
    7 svar
    7
    800

    VUL kan inte utesluta tvillingar

    Var på tidigt vul idag på grund av blödning och ryggont. Såg en liten bebis med tickade hjärta i vecka 7+1. Eventuellt såg vi också ytterligare ett foster. Hon gjorde både ul och vul och kunde inte garantera att det inte var två även om hon trodde att det var en. 

    Någon som vart med om något liknande? Hur gick det för er?

  • Svar på tråden VUL kan inte utesluta tvillingar
  • Mon 28 Sep 2020 20:27
    #1

    Inte jag, men en vän. Det visade sig att två ägg befruktats, men bara ett foster överlevt.

  • Mon 28 Sep 2020 21:54
    #2

    Jag var runt v 6 när jag gjorde första vul och då såg man med en fostersäcken med ett foster med hjärtljud och en mörk fläck med vad läkaren trodde var en till fostersäck.. fick en tid vecka efter och då såg man forfarande fostersäcken.. läkaren sa att han trodde det var tvillingar från början men att bara en har fortsatt utvecklas. Och att det ändå är ganska vanligt fast många vet inte om det för att man inte brukar göra så tidiga ul. Men iallafall så krympte fostersäcken under graviditetens gång och ut kom en frisk liten pojke.

  • Tue 29 Sep 2020 14:27
    #3

    Jag va på ett tul och där kunde barnmorskan se ett foster med tickande hjärta och en till hinnsäck som va tom. Kom tillbaka 1,5 vecka senare i v 8 (7+1) och då kunde barnmorskan se tv0 foster med tickande hjärtan .

  • Wed 30 Sep 2020 14:36
    #4

    För mig såg det ut som ett foster med tickade hjärta och alldeles intill såg det ut ungefär som om man ser huvudet uppifrån liksom. Skulle en eventuell hinnsäck verkligen se ut så. Mer troligt att det skulle vara en skugga i så fall väl?

    Antar att om ifall det är fler foster så kan dom såhär tidigt liksom gömma sig bakom varandra, eller?

    Vi kollade både vul och ul men hon var ändå osäker. Ska ju på tul i slutet på oktober igen och då kör vi väl se bättre misstänker jag. Hon sa tillslut att hon trodde det var en men att hon inte var helt säker så vi utgick ifrån en i all fall som hon mätte till vecka 7+1 så det är ju ganska tidigt såklart.

  • Wed 9 Dec 2020 15:12
    #5
    Jencie skrev 2020-09-30 14:36:12 följande:

    För mig såg det ut som ett foster med tickade hjärta och alldeles intill såg det ut ungefär som om man ser huvudet uppifrån liksom. Skulle en eventuell hinnsäck verkligen se ut så. Mer troligt att det skulle vara en skugga i så fall väl?

    Antar att om ifall det är fler foster så kan dom såhär tidigt liksom gömma sig bakom varandra, eller?

    Vi kollade både vul och ul men hon var ändå osäker. Ska ju på tul i slutet på oktober igen och då kör vi väl se bättre misstänker jag. Hon sa tillslut att hon trodde det var en men att hon inte var helt säker så vi utgick ifrån en i all fall som hon mätte till vecka 7+1 så det är ju ganska tidigt såklart.


    Hur har det gått för dig? :) var det en eller två ?
  • Sat 12 Dec 2020 08:44
    #6

    Är också nyfiken hur det gått :)

  • Tue 29 Dec 2020 21:04
    #7

    På TUL visade det sig vara en liten bebis och idag är RUL fortfarande en liten bebis som dessutom är en pojke :)

Svar på tråden VUL kan inte utesluta tvillingar