• Emma M

    Vilket namnson ska vi välja? Pappan är från UK, vi bor i Stockholm.

    Snälla hjälp oss välja namn!

    Skriv gärna några rader om varför ni röstar som ni gör och vad ni tycker namnen är för stil typ :)

    Hans storasyster heter Lily!

    Tack!!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namnson ska vi välja? Pappan är från UK, vi bor i Stockholm.
  • nnnnnnnn

    Fred alla gånger, tänkte inte alls på Freddie Krueger, utan på vissångaren Fred Åkerström.

    Joshua, då tänker jag på slaget om Jeriko...

    Eftersom ni bor i Sverige så tänker jag att Fred är lätt att uttala och stava, Joshua däremot känns krångligare.  Vill ni ha bibelnamn på J så är Josef enklare och vanligare.

  • fluu

    Fred(eller Fredrik)känns betydligt enklare i Sverige.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Xenia

    Inte Joshua! Ok om ni bodde i UK, men nu bor ni i Sverige. Svårt att uttala på svenska, vi har inte "DJ-ljudet". (Konstigt att det svenska Josua aldrig blir populärt utan bara den engelska namnformen. Nu har han ju engelska pappa men det finns andra namn som passar bättre på både engelska och svenska.)

    Fred alla gånger, även om jag föredrar det klassiska Fredrik/Fredric med Fred/ie som smeknamn.

  • Nimzay

    Hade tagit Fred om jag skulle välja, pga av enklast, samt för att det är finast av dem två enligt mitt tycke

  • Kusinen

    Jag tycker att båda funkar. Tänker att Joshua ändå är ok att uttala för en svensk. Men det är klart att Fred är enklare.

Svar på tråden Vilket namnson ska vi välja? Pappan är från UK, vi bor i Stockholm.