• awesomesauce

    Vart hitta stödstrumpor för riktigt tjocka vader?

    Jag har blivit rekommenderad att köpa stödstrumpor av min Barnmorska men kan inte hitta något som skulle kunna passa min vad. När jag mäter på dagen (ska göra det på morgonen imorgon med) så är omkretsen ca 60cm. 

    Någon som är större som har köpt stödstrumpor som passar och vet vart man kan hitta sånt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-03 09:52
    Har mätt på morgonen innan jag går upp och är fortfarande typ 58cm bred runt vaden. Ska som sagt gå till ett apotek eller dylikt men om man ska gå på vad som finns online så kommer det inte finnas något som passar.

  • Svar på tråden Vart hitta stödstrumpor för riktigt tjocka vader?
  • Anonym (Hedvig)

    Det finns stödstrumpor för alla storlekar. Tror inte man skall mäta på det sättet som du gör. Gå till apoteket (ett "riktigt apotek" inte ett sådant som bara ligger intryckt inne på ICA MAXI) så mäter de och provar ut på dig. Även vissa hälsokostbutiker gör detta.

  • awesomesauce
    Anonym (Hedvig) skrev 2020-09-30 10:16:18 följande:

    Det finns stödstrumpor för alla storlekar. Tror inte man skall mäta på det sättet som du gör. Gå till apoteket (ett "riktigt apotek" inte ett sådant som bara ligger intryckt inne på ICA MAXI) så mäter de och provar ut på dig. Även vissa hälsokostbutiker gör detta.


    Jag har mät som min barnmorska sagt (skostorlek, ankel och vad) och som det står på apotekens sida. Men kanske får gå till rehab butik/apotek. Hittade bara inget som stämde på deras hemsida.
  • Långbenopluto

    Man mäter vaden på morgonen, och tar storleken som passar det måttet, även om kanske storleken är 42 med tanke på vaden (även om din skostrl är 36), du tar den strumpan ändå.

Svar på tråden Vart hitta stödstrumpor för riktigt tjocka vader?