• Ella2018

    Blödning i v 5

    Hej!

    Jag plussade för några dagar sen. Har ganska regelbunden cykel och fick inte ett plus förens 6 dagar efter bim (med första barnet så plussa jag dagarna innan)

    Nu har jag har en mensvärkskänsla i några dagar och igår sved det i ?mensmagen? och även vid ?öppningen? .

    Fick en brun flytning och idag börja det blöda ljuuusrosa blandat med flytning. Kommer aldrig något i trosskyddet, bara när jag torkar mig.

    Har fortfarande värk i magen och det känns konstigt.

    Någon som har erfarenhet? Missfall på g? :( bvc sa att jah inte skulle oroa mig och om der blev klumpar skulle jag ställa in mig på missfall. Detta kommer inte heller kollas upp...

    Någon som hSr något input?

  • Svar på tråden Blödning i v 5
  • Ella2018
    Mortiscia80 skrev 2020-09-30 18:31:24 följande:

    Det kan vara en genombrottsblödning, väldigt vanligt innan kroppen ställt in sig på att man är gravid.


    Okej, har du haft några erfarenheter av det? Eller av missfall?
  • Mortiscia80
    Ella2018 skrev 2020-09-30 18:33:02 följande:
    Okej, har du haft några erfarenheter av det? Eller av missfall?
    Jag kommer tyvärr inte att berätta om mina personliga erfarenheter.
  • brallison

    Som de sa till mig - om smärta tilltar, blödning blir mer och det kommer klumpar så är det mest troligt MF. Om det är väldigt lite blod som kommer, ingen riktig smärta eller blodklumpar, så kan det fortfarande vara allt i sin ordning. Jag haft 3 MF under åren och varje gång hade jag just dessa starka symptom. Den här gången hade jag fått lite ljusrosa blod och lite brunt några gånger under första 6 veckor - igår vad jag på KUB och allt såg bra ut.
    Och det visade sig att visst kan man kolla - du kan boka tid hos en gyn, berätta om dina symptom och oro så att du får VUL och hen kollar om graviditeten är intakt (det visste jag inte förrän den här gången). Men vänta ett par veckor - det kan synas väldigt lite just nu och till dess vet du hur dina symptom utvecklas.
    Lycka till!

  • Ella2018
    brallison skrev 2020-10-01 09:57:37 följande:

    Som de sa till mig - om smärta tilltar, blödning blir mer och det kommer klumpar så är det mest troligt MF. Om det är väldigt lite blod som kommer, ingen riktig smärta eller blodklumpar, så kan det fortfarande vara allt i sin ordning. Jag haft 3 MF under åren och varje gång hade jag just dessa starka symptom. Den här gången hade jag fått lite ljusrosa blod och lite brunt några gånger under första 6 veckor - igår vad jag på KUB och allt såg bra ut.

    Och det visade sig att visst kan man kolla - du kan boka tid hos en gyn, berätta om dina symptom och oro så att du får VUL och hen kollar om graviditeten är intakt (det visste jag inte förrän den här gången). Men vänta ett par veckor - det kan synas väldigt lite just nu och till dess vet du hur dina symptom utvecklas.

    Lycka till!


    Just nu har jag ingen smärta, endast en mensvärk som är där hela tiden. Blöder mer än igår tycker jag, men hinner aldrig komma i trosskyddet. Utan märker det när jag ska kissa, då är pappret rött, nu mer färsk rött än ljusrosa!

    Ställer in mig för mf, så jag inte ska bli besviken! Så tråkigt bara :(
  • Manuelsmamma

    Hej. Hoppar in här.

    Plussade i onsdags med ett digitalt, 1-2 stod det. Igår fick jag en rosa/brun flytning. Blev senare mer ljusrött, tunn.. Inga smärtor. Kanske mf för mig :(

Svar på tråden Blödning i v 5