• Enmsik

Kubtestets blodprover. Vad fick ni för värden på HCG och PAPP-A

Hallå! Som rubriken lyder: vad fick ni för resultat på blodproven till kub (beta HCG och PAPP-A)? När vilken vecka+dagar tog ni blodprovet och vad fick ni för risk i slutändan? Jag vet att nackuppklarningen, ålder och vikt spelar in också så ni kan ju nämna åldern om den är över 30-35. Annars är jag mest intresserad av blodproverna :).

Gjorde kub med dotter för ganska exakt 1 år sedan i vecka 10+6. Innan henne har vi ett X och ett MA i bagaget. Med henne fick jag HCG: 60,3 IU/L och PAPP-A: 2,111. Ultraljudet såg fint ut och jag landade på en lågrisk 1:20000 på alla tre trisomier.

Denna gång gjorde jag blodprovet enligt mina beräkningar i vecka 10+0 och fick HCG: 58,8 IU/L och PAPP-A: 2,395 IU/L.

Pga tidigare X Så fick vi ett tidigt ultraljud I vecka 5 och då satt graviditeten rätt men det var ännu för tidigt för att se ett foster. Skulle få en tid 2 veckor efter men då blev läkaren sjuk och besöket blev då flyttat 4-5 veckor och har alltså det ultraljudet nästa vecka. Vad tror ni om värdena? Det känns rätt bra att något lever på i magen då de är rätt lika värdena med dottern. Men jag är ju såklart orolig pga tidigare MA. (Kub ultraljudet är inbokat om ca 3 veckor).

Svar på tråden Kubtestets blodprover. Vad fick ni för värden på HCG och PAPP-A