• Jeaolo

Hjälp att tolka tempkurvan?!

Hej!

Första månaden jag tempar, har försökt läsa på och förstått att man ska ha 3 dagar med stegring efter äl?! Kan jag tolka min kurva då som att jag inte har ägglossat?

Någon som är van att läsa av kurvor och kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hjälp att tolka tempkurvan?!
  • Anonym (Z)

Nja, kurvan kan hacka lite. Skulle säga ÄL på dag 14, fin stegring där, och du ligger ju högre i slutet av cykeln. Sjunker det sen som en gråsten före mens så har du nog haft ÄL. Men du får tempa några månader så du får bättre koll. Försök ta tidigt på morgonen innan du gjort något särskilt.

• Jenzia
    Jeaolo skrev 2020-10-01 09:37:35 följande:

Hej!

Första månaden jag tempar, har försökt läsa på och förstått att man ska ha 3 dagar med stegring efter äl?! Kan jag tolka min kurva då som att jag inte har ägglossat?

Någon som är van att läsa av kurvor och kan hjälpa mig?

Fick du peak på lh cd14? I sådant fall skulle du eventuellt kunnat haft ägglossning samma dag. Tempstigningen cd15 tyder på det iaf, även om du har en lite konstig dipp på cd16-17.

Min temp brukar dippa 0.2-0.3 grad samma dag som mensen kommer. Sen brukar den gå ned ytterligare lite under mensen.
  • Jeaolo

Ja det är den där konstiga dippen som gör mig osäker.

• Jeaolo
    Jenzia skrev 2020-10-01 16:42:13 följande:

Fick du peak på lh cd14? I sådant fall skulle du eventuellt kunnat haft ägglossning samma dag. Tempstigningen cd15 tyder på det iaf, även om du har en lite konstig dipp på pcd16-17.

Min temp brukar dippa 0.2-0.3 grad samma dag som mensen kommer. Sen brukar den gå ned ytterligare lite under mensen.

• Jenzia
    Jeaolo skrev 2020-10-01 16:57:09 följande:

Dippen skulle kunna innebära att ägglossningen också kom på cd16...
  • Jenzia
    Jenzia skrev 2020-10-01 18:13:28 följande:

Dippen skulle kunna innebära att ägglossningen också kom på cd16...

Eller kanske snarare cd17.. tempen gick ju upp först cd18.
Svar på tråden Hjälp att tolka tempkurvan?!