• Anonym (Linnilinn)

Nyskild, önskar extra inkomst varannan helg - tips?

Nyskild och har köpt lägenhet. Jag har ett relativt bra betalt heltidsjobb, men skulle gärna få in lite extra pengar, man blir ju mera sårbar för vab etc nu när man är ensam. Jag har barnen halva tiden.

Finns ingen som helst möjlighet att jobba extra på mitt jobb, sitter på kontor. Däremot har jag sällan mer jobb än 8-17 så jag känner att jag kommer orka jobba lite mer, typ en eller två dagar den helg jag inte har barnen (behöver ju inte vara 8h/dag)

Har ni tips på bra jobb man kan börja leta efter? Jag har jobbat i affär för 100 år sedan (Pressbyrån). Kan inte komma på ngt annat som är relevant.

Handel är ju bra med tanke på OB, men känner att kassan på Konsum eller Pressbyrån är inte vad jag söker. Möjligen någon specialaffär, typ färg, kakel, men jag kan ju inget sånt. För gammal för att orka jobba som servitris eller i bar.

Tipsa gärna om allt ni kommer på. 

• Svar på tråden Nyskild, önskar extra inkomst varannan helg - tips?
  • smulpaj01

Hur gammal är för gammal för att jobba i bar/servis?

Ha del är nog det bästa, men utan erfarenhet kan det bli svårt att få. Vården kanske?

• Anonym (Jag)

Tyvärr inget tips men undrar också så jag hänger med och ser om du får några bra tips

• Anonym (man)
    Anonym (Linnilinn) skrev 2020-10-01 17:15:05 följande:

Nyskild och har köpt lägenhet. Jag har ett relativt bra betalt heltidsjobb, men skulle gärna få in lite extra pengar, man blir ju mera sårbar för vab etc nu när man är ensam. Jag har barnen halva tiden.

Finns ingen som helst möjlighet att jobba extra på mitt jobb, sitter på kontor. Däremot har jag sällan mer jobb än 8-17 så jag känner att jag kommer orka jobba lite mer, typ en eller två dagar den helg jag inte har barnen (behöver ju inte vara 8h/dag)

Har ni tips på bra jobb man kan börja leta efter? Jag har jobbat i affär för 100 år sedan (Pressbyrån). Kan inte komma på ngt annat som är relevant.

Handel är ju bra med tanke på OB, men känner att kassan på Konsum eller Pressbyrån är inte vad jag söker. Möjligen någon specialaffär, typ färg, kakel, men jag kan ju inget sånt. För gammal för att orka jobba som servitris eller i bar.

Tipsa gärna om allt ni kommer på. 

Med tanke på hur läget ser ut på arbetsmarknaden just nu med skyhög arbetslöshet med massor med desperata människor och där arbetsrätten slås sönder i småbitar och allt fler jobbar som timmisar så får du nog sänka dina krav en bra bit om du öht vill ha ett extraknäck.

Sitta helst på kontor.... eller hur Tomte
  • Anonym (Linnilinn)
    smulpaj01 skrev 2020-10-01 17:29:46 följande:

Hur gammal är för gammal för att jobba i bar/servis?

Ha del är nog det bästa, men utan erfarenhet kan det bli svårt att få. Vården kanske?

Haha, menar inte så, men jag har gjort det en del extra förut och vet hur tufft det kan vara. Så det är snarare att jag KÄNNER mig för gammal än att en viss ålder gör att man är för gammal
  • Anonym (Linnilinn)
    Anonym (man) skrev 2020-10-01 17:42:36 följande:
    Med tanke på hur läget ser ut på arbetsmarknaden just nu med skyhög arbetslöshet med massor med desperata människor och där arbetsrätten slås sönder i småbitar och allt fler jobbar som timmisar så får du nog sänka dina krav en bra bit om du öht vill ha ett extraknäck.

Sitta helst på kontor.... eller hur Tomte
    Fast så skrev jag ju inte... bara att jag inte kan jobba extra på mitt nuvarande jobb. Vi har inte möjlighet till övertid.

Ja, jag förstår att det är stor konkurrens, men det kan ju ändå vara intressant att få tips tänker jag.
  • Anonym (man)
    Anonym (Linnilinn) skrev 2020-10-01 17:53:18 följande:
    Fast så skrev jag ju inte... bara att jag inte kan jobba extra på mitt nuvarande jobb. Vi har inte möjlighet till övertid.

Ja, jag förstår att det är stor konkurrens, men det kan ju ändå vara intressant att få tips tänker jag.
    Absolut, men som sagt, med så många desperata människor och så hög arbetslöshet så får du nog sikta in dig på skitjobb och konkurrera med 500 andra om dem.

Jag tror att ställen där det finns hög personalomsättning är ett bra ställe att börja på, typ jobb som få vill vara kvar i och som många bara tar vid behov och inte kräver hög kompetens
  • Anonym (Q)

Mest pengar lär du ju få om du gör något du har expertis på. Finns det inte något sätt du kan göra det du jobbar med? Ta dig an någon klient eller projekt som konsult. Eller hålla en kurs. 

Okvalificerat kan annars vara städjobb, trädgårdsjobb, dela ut reklam eller tidningar, katt- eller hundvakt, sälja saker (se upp med pyramidspel). Stå i affär så pass begränsade tider kan nog vara svårt att få till, men kan vara värt att fråga runt.

• Anonym (Hemtjänst)

Hemtjänst kanske? Jag tror det är 100% OB, så om du jobbar lördag och söndag varannan vecka så får du ändå betalt för dubbelt så många dagar.

Där har du ju också möjlighet att jobba dubbelpass de veckor du vill och orkar, alltså kan du få till 4st pass på 2 dagar och få betalt för 8 dagar.

• Anonym (Vården)

Timmis inom vården, där har du goda chanser och framförallt om du kan tänka dig att jobba natt eller dygn.

Svar på tråden Nyskild, önskar extra inkomst varannan helg - tips?