• Anonym (Missfall nr3)

    Hur många missfall har ni haft innan ni fick levande barn?

    Hur många missfall har ni haft innan det gick vägen? Är inne på mitt 2a missfall, hade även ett utomkveds innan dom (vi har ett barn sedan innan). Inte bestämt om vi ska satsa på utredning eller vänta.

    Hur många missfall har ni upplevt, hade ni barn innan och när fick ni ett levande barn? Gjorde ni utredning?

  • Svar på tråden Hur många missfall har ni haft innan ni fick levande barn?
  • Anonym (F)

    Förlorade 4 graviditeter innan jag fick levande barn. Gjorde ingen utredning, men gjorde mensblodstestet och fick medicin mot infektionerna som hittades. Om det var det som hjälpte eller inte kan man väl dock inte veta.

  • Anonym (Missfall nr3)
    Anonym (F) skrev 2020-10-02 14:44:53 följande:

    Förlorade 4 graviditeter innan jag fick levande barn. Gjorde ingen utredning, men gjorde mensblodstestet och fick medicin mot infektionerna som hittades. Om det var det som hjälpte eller inte kan man väl dock inte veta.


    Under hur lång period skedde dina missfall? Behövde du någon form av hjälp att få ut dom? När fick du mens igen?
  • syntharen

    Jag fick först ett levande barn, sedan 4 missfall under lite över 4 år och sedan ett levande barn. Sedan fick jag ett missfall och efter det mitt tredje levande barn.

  • Anonym (Två år)

    Inga missfall, ett barn. Dock tog barnet två år att få till.

  • Anonym (3 missfall)

    Har haft 3 missfall på ett år. Inga barn än. Ska börja utredning nästa vecka. Man har väl inget att förlora på att göra utredning så det är väl bara bra att göra? Kanske upptäcks att man har något fel som är lätt att fixa.

  • Anonym (Missfall nr3)
    Anonym (3 missfall) skrev 2020-10-02 16:41:44 följande:

    Har haft 3 missfall på ett år. Inga barn än. Ska börja utredning nästa vecka. Man har väl inget att förlora på att göra utredning så det är väl bara bra att göra? Kanske upptäcks att man har något fel som är lätt att fixa.


    Tror jag är mer rädd att det ska vara något fel som inte kan fixas.. vet ej varför jag tänker så :/

    Funderar att vända mig privat än till sjukhuset. Har bara dålig erfarenhet av sjukvården.

    Hur snabbt kan man få en utredning om man ber om det nu till exempel?
  • Anonym (4)

    4 m.f innan vi efter drygt 10 års försök äntligen fick barn. Krävdes både ED och en massa mediciner. För gammal för utredning. Dessutom tror inte svenska läkare på vissa orsaker till m.f och just det var det som gjorde att jag fick m.f.

  • Anonym
    Anonym skrev 2020-10-02 17:25:06 följande:

    Noll missfall.


    Har två levande barn. Barn nr 1 tog på första försöket. Barn nr 2 tog på tredje försöket.
  • Anonym (Jag)

    Ett innan första levande, sen sju innan andra och inga innan tredje.

  • Anonym (beror på)

    Nuförtiden räknas ju allt som missfall om mensen är mer än 2 veckor sen, så i det perspektivet har jag haft ungefär 35-40. Personligen räknar jag det inte ens som missfall. 7 missfall har jag haft som varit av slaget att jag fått plus på stickan och varit medveten om graviditeten och varit glad och velat ha barn. 5 av dem var efter vecka 12, 2 före. 

  • Anonym (4)
    Anonym (beror på) skrev 2020-10-02 17:29:59 följande:
    Nuförtiden räknas ju allt som missfall om mensen är mer än 2 veckor sen, så i det perspektivet har jag haft ungefär 35-40. Personligen räknar jag det inte ens som missfall. 7 missfall har jag haft som varit av slaget att jag fått plus på stickan och varit medveten om graviditeten och varit glad och velat ha barn. 5 av dem var efter vecka 12, 2 före. 
    Ingen kvinna får över 30 missfall!  Har man passerat BIM med 2 veckor så får man garanterat plus. Fick du inte plus hade du inte passerat BIM. Då hade din äl mest troligt varit senare än du trodde. Jag har haft 2 missfall v.6-7 och det är ju självklart att det räknades som missfall.
Svar på tråden Hur många missfall har ni haft innan ni fick levande barn?